Avatar billede haute Nybegynder
02. januar 2009 - 11:57 Der er 4 kommentarer

Over filer fra PC til MAC

Jeg har fået mig en ny MAC og vil nu overføre mine billeder og så videre fra min PC. Jeg begyndte med en USB-pen på én Gb, men da jeg så skal igennem godt 50 overførsler, vil jeg hellere bruge lidt tid på at finde en simplere metode.

Jeg har et krydset kabel, som vist er det nemmeste lige umiddelbart. Men længere er jeg ikke nået - hvad gør jeg?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
02. januar 2009 - 12:02 #1
Sæt stikke i og del dine mapper fra Windows. I Finder kan du klikke på "Opret forbindelse til Server..." under "Gå" menuen. Her skriver du IP-adressen på Windows-maskinen og trykker enter. Så får du en mappe-visning af alt som er del fra Windows og du kan trække de filer over som du vil have...
Avatar billede computerlab Nybegynder
02. januar 2009 - 13:45 #2
Har din PC firewire, kan du bruge MAC'en som ekstern harddisk.

Du booter MAC'en op, og holder "T" nede. Så sætter du firewire kabel til din PC, og MAC'ens harddisk optræder på PC'en som en ekstern harddisk, ligesom en USB-pen.
Avatar billede mahler Nybegynder
02. januar 2009 - 16:00 #3
Hvis der er wifi i begge maskiner, så kunne du også bare lave et adhoc netværk.

På mac'en kan du i øvrigt "bare" tænde for SMB eller ftp-serveren, så burde det være nemt at flytte filerne.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
03. januar 2009 - 11:53 #4
computerlab: Virker det ikke kun mellem macs? Mac'en bruger ikke et filsystem som Windows kan læse...

mahler: Kablet er at foretrække frem for wifi, da det går noget hurtigere. Når først maskinerne et forbundet, så skal man gøre det samme. Der skal i øvrigt ikke startes samba eller ftp server på mac'en, da det er mac'en som skal være klienten, ikke serveren...