Avatar billede bouledoxz Nybegynder
03. januar 2009 - 11:29 Der er 1 kommentar

Manglende trådløs forbindelse efter nyt modem!

Vores internetleverandør har netop skiftet udbyder og det har givet os et problem med at komme på nettet via den trådløse forbindelse vi har. Vi kan sagtens stadig komme på med kabel, men lige så snart vi piller det fra mistes forbindelsen.

Den bærbare melder at der er forbindelse til internettet, men vi kan ikke komme på. Jeg tænker om det er selve kommunikationen mellem routeren og modemet den er gal med.

Jeg har prøvet at resette på router og modem, men det har ikke hjulpet. Desuden har vi sikkerhedskode på forbindelsen. Disse oplysninger har vi sikret at de er i orden.

Hvad kan løsningerne være på vores problem?
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. januar 2009 - 16:58 #1
Det lyder som en kombineret modem/router. Du skal have sat routerdelen op på samme måde som på den gemle, ellers vil maskinen ikke koble op trådløst.

Du kan også vælge at sætte maskinerne op, så de kan tale med routeren. Det gøres ved at slette profilen for den gamle router, og lave en ny der passer til den nye router. Du skal dog være opmærksom på, at du ikke nødvendigvis for sikkerhed, da det sjældent er aktiveret som default.

Opsætningen på din bærbare har et SSID (netværksnavn) den leder efter ved trådløst opkobling, og vil anvende den sikkerhedsstandart du har angivet. Det være sig WEP eller WPA. Hvis du ikke har gjort noget som helst opsætning i den nye router/modem, så får du ikke forbindelse trådløst.

Jeg ville starte helt forfra, og med kabel gå ind i opsætningen af routeren, og sætte det trådløse net op. Du skal vælge kanal, SSID og sikkerhedstandart.
Når det er gjort, sletter du den gamle profil på den bærbare (egenskaber for trådløse netværksforbindelser), og kobler kablet fra den bærbare. Nu kobler du dig op trådløst ved at vælge dit SSID ot trykke connect.
Har du anvendt WPA eller WEP, vil den spørge om password for dette, og derefter koble op.