Avatar billede robin-steen Nybegynder
04. januar 2009 - 21:08 Der er 12 kommentarer

mailhotel hvem og hvad?

hej med jer jeg har lige købt mig et domæne og en dns pegning til min kammerats server og skal nu have mail på plads også.

jeg har søgt rundt om på nettet og fundet ud af priser svinger meget og da jeg ikke kan skille bukkene fra fårene har jeg valgt og oprette et spørgsmål her.

jeg har brug for følgende:

3 forskellige email adresser.
1@mitdomæne.dk
2@mitdomæne.dk
3@mitdomæne.dk

mulighed for og kunne tjekke mails både online og fra min tlf

jeg har ikke lyst til og betale for mange penge for det og har heller ikke lyst til og rykke mit domæne fra wannafind hvor det er registreret.

jeg har kigget lidt på google apps men forstår ikke helt hvordan det fungere og hvordan det sættes op og om det lever op til mine krav.

alt oplysning er ønsket så ved i noget jeg bør vide speak up!
Avatar billede robin-steen Nybegynder
04. januar 2009 - 21:10 #1
erikjacobsen herinde havde et andet sted snakket om cliche mail suite hvor jeg prøvede og registrere mig men det ser ud som om jeg skal rykke mit domæne til dem for det kan lade sig gøre. så ellers lovende ud synes jeg
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. januar 2009 - 21:27 #2
Avatar billede robin-steen Nybegynder
04. januar 2009 - 21:38 #3
skal kun bruge mail hotel. ved ikke lige hvad det der er. ligner mere web hotel og kan ikke finde noget om mail support. lidt forklaring ville være lækkert
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2009 - 21:38 #4
Alt hvad du i princippet har brug for er at pege dit domænes MX-record på det som cliche.dk anviser - hvis de gider gøre det på måde. Og ellers er Google Apps billigere - og ganske udmærkede, og til mobiltelefon.
Avatar billede robin-steen Nybegynder
04. januar 2009 - 21:41 #5
kan google apps bruges til flere emailadresser og hvordan fungere det? hvor logger man ind fra? skal der installeres noget på server/client?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2009 - 21:49 #6
mxhotel.dk måske - jeg bruger dem og er ganske tilfreds.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2009 - 22:25 #7
Du får 100 eller 200 email-adresser på Google Apps. Det er gratis (med lidt reklamer ude til højre). Man logger ind på https://www.google.com/a/....ognogetmere...  Der skal intet installeres. Man har selvfølgelig halvvejs solgt sin sjæl til Google.
Avatar billede robin-steen Nybegynder
04. januar 2009 - 22:40 #8
har oprettet google apps nu og det eneste jeg ikke kan få til og virke er cname registrering for og bekræfte mit ejerskab af domænet... tror jeg har sat mx rigtigt op
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2009 - 22:47 #9
DNS tager altid tid - op til en halv eller hel dag.
Avatar billede robin-steen Nybegynder
04. januar 2009 - 22:49 #10
har ikke rigtigt forstået hvordan det fungere kan google apps se jeg har oprettet den der cname dns på mit dns hotel?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
04. januar 2009 - 23:02 #11
Der er også mulighed for www.posthuset.nu, men klart google apps giver dig noget mere.

http://www.posthuset.nu, ja det er mig som driver det :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2009 - 23:03 #12
Det vil de kunne se, men jeg kan ikke huske hvad rækkefølge tingene sker i. Følg vejledningen, men læg mærke til om du får flytte både webhosting og mail, eller kun mail. Ellers fortæl her hvad du gør.