Avatar billede neo100 Nybegynder
05. januar 2009 - 09:01 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Nvidia dual problemer - ikoner flytter rundt

Jeg har en bærbar som jeg bruger privat og på job. På job har jeg tilsluttet en ekstra skærm  som kører i dual mode, og privat i single mode. Problemet opstår når jeg skifter tilbage til dual, så bliver alle ikoner flyttet rundt på skærmen (bærbars skærm), selv om jeg kører med samme opløsning. Hvor kan jeg sætte ikonerne som jeg vil have dem og få Nvidia til at huske indstillingen?
Avatar billede Jensen DK Novice
05. januar 2009 - 09:13 #1
Er skærmene lige store? ellers vil de ændre sig ved skift.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. januar 2009 - 09:17 #2
Du kan prøve om du kan stille opløsningen på hver skærm særskildt i Nvidia kontroldpanel.
Avatar billede neo100 Nybegynder
05. januar 2009 - 09:25 #3
Bærbar skærm står til 1280x800 og ekstern skærm til 1680x1050. Der er kun ikoner på den bærbares skærm, og den står altid til 1280x800. Det er heller ikke fordi at området til ikonerne bliver mindre (som tit sker hvis det er opløsningen der driller), men simpelthen at der bliver byttet om på rækkefælgen af ikonerne.
Avatar billede snowball Novice
05. januar 2009 - 10:14 #4
Prøv med programmet DeskSave - http://www.desksave.de

Jeg opgav selv til sidst at få Windows / nvidia til at huske placeringen af ikonerne.

Med DeskSave så placerer du dine ikoner som du vil have dem, og så gemmer du den indstilling i programmet. Når ikonerne så senere bliver flyttet rundt på af den ene eller anden årsag, så kan du ved ganske få klik genskabe placeringen så de igen er placeret som du vil have dem.
Avatar billede neo100 Nybegynder
05. januar 2009 - 22:42 #5
Jeg prøver DeskSave, men hører gerne fra andre der muligvis har en løsning.
Avatar billede neo100 Nybegynder
12. januar 2009 - 09:51 #6
Desksave er en mulighed, men en omgåelse af hvad der burde kunne styres af Nview. Faktisk har jeg fundet ud af at der kun er problemer hvis jeg sætter Dual på via Nview. Hvis jeg holder mig til at bruge Nvidia kontrolpanel bliver ikonerne hvor de bør. Snowball smid et svar, så giver jeg dig lidt point.
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2009 - 10:12 #7
OK :)
Avatar billede neo100 Nybegynder
12. januar 2009 - 10:49 #8