Avatar billede staz Nybegynder
05. januar 2009 - 18:05 Der er 2 kommentarer

Lovgivning om deeplinking

Jeg har en ide til et website, men ideen omhandler deeplinking og jeg ved ikke hvad lovgivningen siger på området idag.

Ideen lyder kort på at have en crawler som samler nyheder fra en række katagori bestemte sites og præsentere dem som lister. Altså faktisk RSS feeds fra forskellige sider, blot delt op på en måde som jeg bestemmer.

Er der nogle som ved hvilken advokat man evt. kan tage fat i for at få en afklaring eller nogle der har noget dokumentation? Jeg har læst sagen som ofir og home, men syntes ikke helt den giver det præcise svar.

// Søren
Avatar billede madx Nybegynder
05. januar 2009 - 20:51 #1
Der er ikke helt klare svar at give

Men tag og læs følgende fra nov. 2008
http://www.computerworld.dk/blog/it-advokaten/1603

Von Haller har gennem årene brugt en del tid på emnet. Måske skal du kontakte ham....

Min private mening, er at lovgivningen ikke er i overensstemmelse med virkeligheden. F.eks. er Nettets basisfunktion og -natur "links" - hvordan lovgive imod Nettets natur.... tsk tsk...
Avatar billede staz Nybegynder
06. januar 2009 - 09:43 #2
Jeg læser lige op på dit link. Resten du siger er jeg helt enig med. Det er jo en grundsten i internettet.