Avatar billede lasse212 Nybegynder
06. januar 2009 - 19:00 Der er 1 kommentar

Excel overføre til acces

Jeg har lavet et Excel ark,hvor at jeg vil havde at de indtastninger som jeg laver kan blive gemt, det sammen sted, så man kan lavet et filter. til at lave en oversigt over disse data man vil udskrive. det skal ske ved nær jeg trykker på en knap i excel ark

her er oversiget over det jeg skal gemme i evt. excel eller acces

tjenste nr--------rode-------fornavn----efternavn--- øvelsenr--- dato.

det er disse jeg skal kunne søge i, smat at det er dem der skal gemmes.

der kan være mange øvelse nr under det samme tjenste nr

er der nogle der kan sige mig hvad jeg gøre eller hjælp mig med den kode jeg kan smide ind i min knap VBA-kode
Avatar billede oleelo Nybegynder
09. januar 2009 - 21:11 #1
Hej
Alle dine data Incl. Overskrifter skal du have i arket Data

I Arket  Filter (Vigtigt! MED de samme overskrifter ) kan du i række 2
inssætt dine søge kriteria under tilhørende overskrift ( Eks data <01-10-2008 og/eller fornavn="Jens" osv ) Bemærk Filterområdet kan udvides til flere rækker

I arket NyListe (Vigtigt! MED de samme overskrifter ) ses efter "UdtFilter" knappen listen som opfylder dine kriterier

Sub UdtFilter()
    Sheets("data").Cells.AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, CriteriaRange:= _
    Sheets("Filter").Range("A1:F2"), CopyToRange:=Sheets("NyListe").Range("A1:F1"), Unique:=False

End Sub

mvh Oleelo