Avatar billede skrunk554 Nybegynder
06. januar 2009 - 20:23 Der er 8 kommentarer

Dele harddisk op?

Hej eksperter! ...

Jeg har sendt et spørgsmål til hp og har ikke fået svar så håber I kan svare mig, jeg kopiere bare mailen så i kan se hvad jeg har skrevet....

Kære HP :-)

Jeg er i tvivl om noget, og jeg håber derfor I kan besvare mit spørgsmål.

Det er sådan, at jeg er faldet for en bærbar en DV5-1095.
Mit spørgsmål er bare... at.... der ligger jo et c drev på den..... og et d hvor det der recorvery noget ligger, men jeg plejer at ha det sådan at, jeg deler harddisken op, sådan at, systemet ligger på c, og alle mine ting, musik, billeder, videoer osv.. ligger på d: sådan at hvis jeg geninstallere windows så har jeg stadig alle mine ting, uden at skulle til at flytte mine ting frem og tilbage...

Så jeg tænkte er det muligt at gøre ved den bærbar? er det muligt at lave en recovery dvd/cd... også slette alt hvad der er på harddisken partionerne... også lave et c drev på 100 gb eller sådan noget og resten til D: backup?.. også indlæse den der backup jeg har lavet...?

Og ryger garantien af det...

Undskyld hvis jeg ikke har formuleret mit spørgsmål så godt, ved ikke lige hvordan jeg ellers kunne have gjort det.. Men håber det er til at forstå...

.... Skrunk ;)
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2009 - 20:37 #1
På de  HP computere jeg har haft fingerne i anbefaler HP faktisk at man ud fra omtalte recovery partition opretter 2 DVD`er med et recovery system
Avatar billede skrunk554 Nybegynder
06. januar 2009 - 21:56 #2
ligger det i windows? - og vil det sige at man så ikke har brug for d drevet mere?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2009 - 21:58 #3
Avatar billede justrace Novice
07. januar 2009 - 01:17 #4
... og husk at passe godt på skiverne. Man kan kun køre programmet én gang.

Ja, det er et program der ligger på maskinem, og det er ikke fra recovery de bliver lavet, men faktisk et image af pc'en som den kører når man kører programmet.

Har en af de der køkken-pc'er, og det er sådan den gjorde det.
Avatar billede skrunk554 Nybegynder
07. januar 2009 - 07:17 #5
kan man kun kører det en gang?... hvad sker der hvis man har lavet de der image dvd/cd'er, og klikker på programmet igen?
Avatar billede skrunk554 Nybegynder
07. januar 2009 - 07:22 #6
arh har læst artiklen.. hvis det er kan jeg jo bare kopiere de dvd'er jeg laver for at have en ekstra backup og hvis de andre blev væk eller gik i stykker så havde jeg dem.... :-)

men ved du noget om garantien ryger af det? det er jo ikke sikkert, at man må slette partionerne, og lave nogle nye?.....
Avatar billede justrace Novice
07. januar 2009 - 12:36 #7
Det er jo ikke nogen fysisk ændring af maskinen. Det er jo ikke sådan at du piller harddisken ud og saver den i to dele. Så nej, det har intet med garanti at gøre.

Ham her er sikker uden for garanti: ftp://ftp.justrace.dk/Billeder/niller.jpg
Avatar billede skrunk554 Nybegynder
07. januar 2009 - 15:19 #8
okay tak for svaret.... læg et svar helgec og justace