Avatar billede lasse212 Nybegynder
06. januar 2009 - 21:12 Der er 5 kommentarer

Knap til at virke

Jeg har lavet et knap i mit excel ark, som jeg ikke kan få til at virke når jeg trykker på... selv om at jeg har beskytte ark og låst den op... hvad gøre jeg fejl
Avatar billede jkrons Professor
06. januar 2009 - 23:07 #1
Det kommer an på så meget, blandt andet:

Hvilken type knap er der tale om?
Hvad skal knappen gøre, når du klikker på den?
Hvilken kode ligger på knappen?
Hvad sker der faktisk, når du klikker på den?
Avatar billede lasse212 Nybegynder
07. januar 2009 - 06:53 #2
ja men jeg har fået den til at køre nu men det enste jeg mangler nu er at jeg og skal  have den til at gemme i en database og det kan jeg ikke finde ud af.
jeg er ny bebynder i det her. den kode jeg har nu har jeg tage fra et andet excel ark, og de enskaber kan jeg godt bruge... men nu mangler jeg bare at få lavet en kode så den kan gemme i en database
kan du hjælp, er den kode jeg har nu
Private Sub CheckBox1_Click()

End Sub

Private Sub CommandButton1_Click()
Application.ScreenUpdating = True
ActiveSheet.Unprotect
If Range("K3").Value <> "" Then
MsgBox "BILAGET ER ALLEREDE NUMMERERET!!"
Exit Sub
End If
Range("K3").Select
Open "\\C\lasse\Øvelser2009\fakt.txt" For Input As #1
Line Input #1, a$
Close #1
fak = Val(a$)
fak = fak + 1
Open "\\C\lasse\Øvelser2009\fakt.txt" For Output As #1
Print #1, Str(fak)
Close #1
ActiveCell.FormulaR1C1 = Str(fak)
Range("b9").Select
' Gemmer fakturaen med fakturanummer som filnavn og udskriver den i to kopier
    filnavn = Str(Range("K3"))
    VUPTI = "\\C\lasse\Øvelser2009\Øvelser\" & filnavn & ".XLS"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=VUPTI, FileFormat:=xlNormal, Password:="", Writerespassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=2, Collate:=True
    ActiveWindow.Close
End Sub
Avatar billede x-lars Novice
07. januar 2009 - 12:10 #3
Koden her gemmer kun fakturanavnet i en tekstfil, så der kan laves en fortløbende nummerering.

Hvad er det, du vil have gemt i databasen - og hvor skal den ligge?
Avatar billede lasse212 Nybegynder
07. januar 2009 - 13:04 #4
den kode har jeg brugt da jeg lavet et excell program, til at gemme små fakture, så derfor tro jeg bare man kunne bruge den samme, og så bare ændre hvor det skulle lægge  henne, jeg bruger samme kode og sammt txt. men gemmer dem i anden mappe.
Avatar billede x-lars Novice
07. januar 2009 - 15:59 #5
Så det er altså bare fakturanummeret, der skal gemmes?

I så fald skal du bare rette "\\C\lasse\Øvelser2009\fakt.txt" til den nye placering og så skal du sørge for at FAKT.TXT faktisk også ligger på denne placering.