Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2009 - 18:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Logger kun på Windows og ikke på openSUSE

Jeg har dualboot på computeren, men havde for ikke så længe siden installeret openSUSE og alting virkede perfekt.

På et program i windows kan jeg se, at alle 3 linux-partioner er der.

Hvordan får jeg startmenuen frem. Det gav kun fejl ved reperation eller installering af ny bootloader.

Heller ikke en automatisk reperation hjalp

Kan jeg installere openSUSE igen, når de 3 partioner er der ?  Eller lave en ny installation
Avatar billede gratis Nybegynder
09. januar 2009 - 01:22 #1
prøv om du ka reparere boot menuen med "Super Grub Disk" http://www.supergrubdisk.org/
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 12:15 #2
Det var lige ved at ordtne sig, da jeg dummede mig. Opstartsmenuen var der og jeg kunne logge på både Suse og windows. Der var en lille ting der irritede. Ved opstarten til windows, stod nu både windows vista og Super Grub Disk. Det regnede jeg med at jeg kunne fjerne med Vistaboot pro men den meldte en fejl og intet kom frem i startmenuen.

Så jeg prøvede at køre en complete gendanelse af c- drevet som man kan fra ultimate.
Jeg har tidligere fået at vide at den kun ville gøre noget ved windows, men alt blev slettet på c-drevet.

Så nu kører der en installation af openSUSE 11,1 igen.  Det er ikke fordi det er den stor proces at køre SUSE ind stå der er ingen ulykke sket. Jeg er bare blevet lidt klogere.

Tak for dit gode forslag
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 13:38 #3
http://www.eksperten.dk/spm/858290

Dette problem kom en gang til og derfor valgte jeg at køre  complete gendanelse en gang til. Og det irriterer voldsomt.´Sidste gang jeg installerede openSUSE 11,1 fandt det automatisk cd/dvd-brænderen selv.

Men denne gang blev openSUSE der. Jeg har nok ikke haft openSUSE installeret, da jeg lavede min backup.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 17:23 #4
Det endte i killdisk og en en komplet gendannelse.

Jeg fik lært hvordan den komplette gendannelse virker i Vista. Faktisk et rigtigt god redskab. Den bevarer partionerne.

Så må jeg bare prøve at installere openSUSE senere og håbe at k3b automatisk finder dvd-brænderen.

Så jeg lukker spørgsmålet her
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2009 - 16:00 #5
Selvom det er lang tid siden. Så vil jeg gerne lige tilføje at jeg havde nøjagtig samme problem igen. For 5 minsiden.  Prøvede igen SuperGrubDisk.

Hvilket fantastisk værktøj. På bare et splitsekund var problemet ordtnet. Dette er ikke en tv-reklame men fakta:-)

Så tusind tak for, at du lærte mig SuperGrubDisk at kende gratis.
Avatar billede gratis Nybegynder
15. juni 2009 - 17:30 #6
Hej samasonjens :) det er du velkommen til, har selv haft glæde af
SuperGrupDisk et par gange :O)