Avatar billede sakul Praktikant
12. januar 2009 - 11:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

cdrom.sys beskadiget

Hej Eksperter
Jeg sidder her med min svigerfars desktop pc.. Han har vidst rodet lige rigeligt med det og forsøgt sig med en win 2000 installation oveni sin xp pro version... hmm ... Det kører derfor ikke så godt det hele.. Jeg har forsøgt med en sfc /scannow, men det duer ikke...den fejler undervejs og dette bekræftiger bare i at der et problem.
Så... Nu vil jeg så gerne geninstallere win xp pro på maskinen, men når jeg forsøger dette kommer der følgende fejlmelding...
"cdrom.sys er beskadiget" tryk på en kanp for at fortsætte...
hmm den vil altså ikke boote på cdrom drevet, og dermed har jeg så et problem kære eksperter...
mvh
Tommy
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2009 - 13:19 #1
Hvis du kan starte maskinen op, så gå i enhedshåntering find drevet og klik på fjern, genstart og lad windows geninstallere det.
Avatar billede sakul Praktikant
12. januar 2009 - 16:54 #2
h-ej Silbidor..
den har jeg afprøvet uden resultat dog.. har du andre bud..
Avatar billede Jensen DK Novice
13. januar 2009 - 07:06 #3
Du kommer nok til at bruge Killdisk, den renser harddisken så du har en helt ren HD. at installere på.  http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede sakul Praktikant
13. januar 2009 - 09:25 #4
Hej igen
Det vil jeg afprøve idag eller imorgen, venter lige med at lukke til jeg er sikker på at der er løsningen, kan være jeg får brug for mere hjælp.
Tommy
Avatar billede Jensen DK Novice
13. januar 2009 - 10:28 #5
Ok.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. januar 2009 - 07:28 #6
Hvordan går det?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. februar 2009 - 14:18 #7
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede sakul Praktikant
07. februar 2009 - 12:27 #8
Hej Silbidor...
Well 2langt om længe har jeg fundet tid til at rode med det, men kommer da til at tænke på om dettte også kan bruges da jeg jo ikke kan bruge cd drevet.. ikke kan boote påå det da cdrom.sys er ødelagt... hmm ?