Avatar billede anba Mester
13. januar 2009 - 09:54 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Spam-mails

Jeg får simpelthen så mange spammails hver dag - og det er jeg rigtig træt af, da jeg ikke ved hvordan jeg skal komme dem til livs, idet de står med mig selv som afsender - så jeg kan jo ikke blokere dem - hvordan kan det lade sig gøre, at de står med min egen adresse som afsender. Jeg har safemail hos stofanet, og mails`ne bliver godt nok markeret med *SPAM* og så er de efterfulgt af et nummer (femcifret og forskelligt hver gang)
I nogen af dem står der: Microsoft respects your privacy. Please read our online Privacy Statement.

"If you would prefer to no longer receive promotional offers or research emails from MSN or Windows Live, please click to "unsubscribe" or reply to this message with "UNSUBSCRIBE" in the subject line. To set your contact preferences for other Microsoft communications, see the communications preferences section of the Privacy Statement.

©2008 Microsoft | Unsubscribe | More Newsletters | Privacy

Microsoft Corporation One Microsoft Way Redmond, WA 05236 "

____og det hjælper ikke "at unsubscribe".
I flere andre mails (som også har ovenstående forskellige numre) står der BEST PRICES ALL OVER NET" og så er der noget reklame for nogle piller.

Hvad kan jeg gøre ?
Hilsen Anette
Avatar billede Jensen DK Novice
13. januar 2009 - 12:40 #1
Prøv at køre disse to.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, du kan sende den ind til gennemsyn.

Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/  og en manual her. http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2009 - 22:00 #2
Under alle omstændigheder skal du ikke "unsubscribe" da det eneste du gør der, er at fortælle at din mail adresse er ok.
Selvfølgelig kan du afmelde de mails du med 110% sikkerhed ved du selv har tilmeldt dig, men ignorer de andre.

Har du været inde på stofanet webmail og rette i indstillingerne for safemail?
Avatar billede anba Mester
13. januar 2009 - 22:59 #3
jamen jeg kan jo ikke afmelde noget, som jeg jeg ikke ved hvad er. De står jo alle med min egen adresse som afsender - og jeg ønsker jo ikke min egen emailadresse blokeret.
Avatar billede anba Mester
13. januar 2009 - 23:02 #4
Enten står der Message og så et nummer eller også også Your order og så et nummer....og i begge ser det ud som besked fra microsoft og så er der vist et billede af nogle piller. Hvordan kan andre få lavet så min egen adresse står som afsenderadressen ?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. januar 2009 - 07:15 #5
Du må også køre denne, den snupper en masse skidt, du skal også tømme de data der er i Temp, cookies og prefetch.
Hent Super Anti Spyware opdater programmet, og kør en komplet scanning, og lad den slette det den finder.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.superantispyware.com/&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dsuper%2Banti%2Bspyware%2Bdownload%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede anba Mester
14. januar 2009 - 11:46 #6
Jeg har kørt ccleaner på begge mine pc-er men kun Malwarebites på min bærbare - da den stationære kun har win 98 og da går det jo ikke. Intet af det har hjulpet....og der bliver blot ved at komme nye (forskellige emails) - men alle med min emailadresse som afsender. Hvordan pokker kan andre bruge min emailadresse som afsender ???
Til silbidor:Jeg har slettet temp og cookies på begge computere....og heller ikke det har hjulpet og jeg ved ikke hvad prefetch er ? Jeg vil prøve at hente det Super Anti spywaresom du omtaler.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. januar 2009 - 12:59 #7
Du har sikkert en cookie liggende der sladrer om dine oplysninger på komputeren, prefetch ligger i mappen windows i roden af C:drevet du skal i fremtiden ikke åbne de spam mail som du modtager, maker dem, tryk på shift og delete samtidig så bliver de slettet uden at de kan lægge spioner ind.
Du skal downloade et program som hedder AD Aware det fjerner spioner, du kan hente det her.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dad%2Baware%2B2008%2Bdownload%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede anba Mester
14. januar 2009 - 13:12 #8
Adaware har jeg hele tiden haft installeret og har også kørt uden at det har hjulpet. Jeg prøver det med prefetch, som er helt nyt for mig. Hvad står det egentlig for - jeg mener, hvad er det der lægger sig der ?
Avatar billede anba Mester
14. januar 2009 - 13:24 #9
I win 98 kan jeg ikke finde en mappe der hedder PREFETCH - kan den hedde noget andet der ? I windows Vista har jeg fundet den og har slettet en dle filer der....men 2 filer som hedder DLLhost.exe efterfulgt af et nummer (2 forskellige numre) kan jeg ikke slette - de dukker hele tiden op igen - skal jeg lade dem være ?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. januar 2009 - 13:31 #10
Der er måske nogen som skal være der, det er fra internettet og der er gerne 130 stk i XP hos mig bliver alle slettet, så går der ca en uge så kan jeg slette igen.
Avatar billede anba Mester
14. januar 2009 - 13:35 #11
efter genstart er der ca 40 filer igen incl. de to omtalte !
Avatar billede Jensen DK Novice
14. januar 2009 - 13:50 #12
Har du kørt Malware? vil godt se loggen.
Avatar billede anba Mester
14. januar 2009 - 13:54 #13
Malware kan ikke køres på win 98 ! Jeg har nu kørt Superantispyware og der blev fundet nogle trojanere....ved ikke om det har løst problemet....men det var kun på win 98 på min bærbare med vista, blev der ikke fundet noget....men også her får jeg jo en masse af de spammails, da det jo er samme post-konto på begge pc-er.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. januar 2009 - 14:04 #14
Har du tænkt på at skifte til Thunderbird som mail program? den har spam filter kører fint.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. januar 2009 - 14:08 #15
Jeg havde samme problem for et til to år siden jeg skiftede til Thunderbird og spam filteret snuppede 99% af inkomne spam mail åbnede dem ikke men slettede direkte, i dag får jeg kun to spam om ugen.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. januar 2009 - 14:12 #16
Avatar billede anba Mester
14. januar 2009 - 14:18 #17
Nej jeg ønsker ikke at skifte fra henholdsvis Outlook ekspress og Outlook.
Mit spamfilter fra stofanet fungerer jo egentlig udmærket. Alle spamemails bliver markeret med SPAM......men problemet er jo, at afsenderne i en del af dem er min egen emailadresse og så kan jeg jo ikke sætte det op til(i stofanet spamfilter indstillinger) ikke at ville modtage mails`ne.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. januar 2009 - 14:27 #18
Kan du ikke skifte mail adresse? er mere bange for at du har en spion installeret.
Avatar billede anba Mester
14. januar 2009 - 14:43 #19
det er jeg ikke interesseret i hvis det kan klares på anden måde...det er altfor besværligt og jeg ønsker den mailadresse jeg har.
Avatar billede anba Mester
14. januar 2009 - 14:46 #20
nu vil jeg lige prøve at se hvad der sker når jeg har kørt den fuldstændige superantispyware på begge pc-er. I første omgang kørte jeg kun den hurtige på begge...men der blev jo fundet trojanere på win 98. Men det tager lang tid at køre den fuldstændige scanning.....men jeg vender tilbage, når jeg har set om det hjælper. Men foreløbig tak for hjælpen.
Avatar billede anba Mester
14. januar 2009 - 17:16 #21
Nej de spammeddelelser bliver ved med at komme...denne gang som Re: ordrestatus 47882 - men igen med det samme indhold, som det jeg beskrev allerøverst og så billede af tabletter og med teksten: Best prices all over internet. Er der da ingen der har prøvet at få noget lignende ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2009 - 20:16 #22
Videresend lige en af de spammails du får til mig: jstigers@gmail.com
Avatar billede Jensen DK Novice
15. januar 2009 - 07:03 #23
Som jeg skrev tidligere prøvede jeg det samme for et til to år siden, jeg er sluppet af med de spam mail, der lå samtidig nogle mail adresser i min adressebog som jeg ikke kendte, dem slettede jeg også.
Avatar billede anba Mester
15. januar 2009 - 11:57 #24
Som I kan se her - så er der mange andre der har /eller har haft problemet:
http://certifiedbug.com/blog/2008/11/08/msn-featured-offers-spam-from-canadian-pharmacy/
-men jeg ser bare ingen løsning på det ?
silbidor: jeg har fjernet de adresser jeg ikke kendte, men der var ingen farlige blandt, så vidt jeg kunne se. Og problemet eksisterer fortsat på begge mine pc-er.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. januar 2009 - 12:49 #25
Jeg tror at din windows 98 kan være den som skaber problemerne.
Avatar billede anba Mester
15. januar 2009 - 12:50 #26
Nogle anbefaler at man opretter en regel...eks meddelelser indeholdende teksten :
"MSN Featured Offers" - flyttes til slettet post - men jeg kan ikke lige få oprettet en sådan regel i outlook.....jeg ved godt hvor - men det lykkes ikke rigtigt.
Avatar billede anba Mester
15. januar 2009 - 13:00 #27
Silbidor: og hvad mener du så med det ? Det er jo min konto (emailadresse der bliver misbrugt - efter min mening)?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. januar 2009 - 13:15 #28
Det er nemmere for nogen udefra at misbruge din mail conto på en windows 98 maskine end på en Vista.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. februar 2009 - 14:20 #29
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede anba Mester
01. februar 2009 - 14:35 #30
nej jeg har ikke fået løst problemet !
Avatar billede anba Mester
01. februar 2009 - 14:37 #31
Jeg videresendte en af spammails`ne til jstigers som han bad om, men jeg har ikke fået nogen respons ? Men det er måske heller ikke så ligetil ?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. februar 2009 - 15:05 #32
Det er rart at høre, at der stadig er liv i tråden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2009 - 15:08 #33
Har ikke fået mail endnu....
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2009 - 15:20 #34
john_stigers >> Lige en tanke: Har du kigget i Spam-mappen i G-mail?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2009 - 19:50 #35
Jep, men prøv så johnstigers@gmail.com
Avatar billede anba Mester
01. februar 2009 - 23:02 #36
Jeg har nu sendt eksempel til den samme adresse igen jstigers@gmail.com
Håber det går bedre denne gang.
Avatar billede anba Mester
01. februar 2009 - 23:08 #37
- og nu er den også sendt til johnstigers@gmail.com  !
Avatar billede anba Mester
01. februar 2009 - 23:51 #38
der står sådan, når jeg forsøger at sende til dig johnstigers !

er kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'johnstigers@gmail.com' den 01-02-2009 23:08
            554 5.7.1 Message refused by FortiGuard-AntiSpam because it contains one or more banned URI's.
http://flowwonder.com/,http://flowwonder.com/contacts.php,http://flowwonder.com/faq.php,http://flowwonder.com/privacy_policy.php,http://flowwonder.com/sdjbvsj.gif,http://flowwonder.com/shipping_policy.php,http://www.flowwonder.com
Avatar billede anba Mester
08. januar 2010 - 12:29 #39
Har købt en ny pc med win 7....og har ikke problemet nu - så jeg lukker.