Avatar billede hoejgaard Juniormester
14. januar 2009 - 17:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

overføre variabel fra en side til en anden

Hej
Jeg arbejder pt. på oscommerce shoppen.
Jeg skal ha overført en variabel fra en side til en anden, men kender ikke rigtigt oscommerce mht. dette, så er der en der kan hjælpe med lidt kode..??

har lavet denne variabel på en side:
$producent = nej;

men ved ikke hvordan jeg kan få den overført til en anden side...??

Har lidt svært ved at gennemskue hvordan de selv overfører variabler i programmet..
Avatar billede medions Nybegynder
14. januar 2009 - 18:00 #1
Brug querystrings...

Fx.

<a href="www.dinandenside.dk?producent=nej">Send variabel til anden side!</a>

og på den anden side skriver du jo så:

echo $_GET["producent"];

//>Rune
Avatar billede hoejgaard Juniormester
14. januar 2009 - 18:22 #2
okay mange tak, men mit problem er at oscommerce's php er noget mere indviklet end hvad jeg er vant til, så kan ikke få det du skriver passet ind nogle steder..
så det skal nok nærmere være i form af noget session el. lignende..??
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
14. januar 2009 - 19:05 #3
<form> kan laves på 2 måder med get eller post
ved get kan du få data ud ved $_GET["producent"];
Ved opst kan du få data ud ved $_POST["producent"];

get kommer oppe i url'en
post kommer oppe fra himlen :D den kan ikke ses.
http://www.phpartikler.dk/artikler/formular.php
Avatar billede andreas13_fam Nybegynder
14. januar 2009 - 19:06 #4
ved opst: der skulle stå ved post
Avatar billede hoejgaard Juniormester
14. januar 2009 - 20:45 #5
okay tak.
Men det er ikke i forbindelse med en form.
Det er bare en check variabel der skal bruges på en anden side. Så skal have den gjort kendt på den anden side også....
Avatar billede g1mzee Nybegynder
14. januar 2009 - 20:52 #6
Du kan også bruge session til det $_SESSION['passendenavn'] hus session_start(); i toppen af dit doc :)
Avatar billede hoejgaard Juniormester
14. januar 2009 - 21:34 #7
g1mzee
det er rigtigt nok. Oscommerce er bare lidt svært at gennemskue, med dets opbygning.. der er en masse klasser og funktioner, og kan ikke bare sætte session_start(); i toppen af doc. Det giver nogle fejl, da dette er defineret et andet sted, og undlader man det fanger den ikke variablen.. Så det er nok en forudsætning at være inde i oscommerce for at kunne gøre dette...
Avatar billede cronaldo Nybegynder
14. januar 2009 - 23:27 #8
indsæt:
session_start(); på alle sider

indsæt flg. på første side:
$_SESSION['minvariabel'] = "tekst";

og EVT. dette på anden side, hvis variablen igen skal nulstilles:
$_SESSION['minvariabel'] = "";
Avatar billede hoejgaard Juniormester
26. januar 2009 - 11:49 #9
har droppet det da det blev for besværligt....