Avatar billede nielspt Nybegynder
17. januar 2009 - 11:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

No Input File Specified. Kan jeg videresende?

Hvis man indtaster en ikke eksisterende side på mit domæne, fx www.mitdomæne.dk/findesikke.php

Mødes man med følgende:
No Input File Specified.

Her vil jeg gerne have, at brugeren i stedet sendes videre til forsiden. Eller i det mindste mødes af en 404-fejl.

Hvordan kan man sikre det?

Min udbyder er one.com

Tak.
Avatar billede nemlig Professor
17. januar 2009 - 11:27 #1
Jeg har også domæne ved one.com, og oplever ikke det problem du beskriver.
Måske det har noget med din .htaccess fil at gøre.
Avatar billede nemlig Professor
17. januar 2009 - 11:30 #2
Læs mere om .htaccess her:

http://www.tdcwebmore.dk/support/faq_teknisk/produkt_vejledninger-uni2/Tidligere%20Tiscali-kunder/htaccess.aspx

Bemærk, at .htaccess er skjult, og at du finder den via dit ftp-program, hvor du måske skal sætte programmet til at vise skjulte filer.
Avatar billede nielspt Nybegynder
17. januar 2009 - 11:56 #3
Jeg har allerede en .htaccess fil med følgende indehold:
ErrorDocument 404 http://www.mitdomæne.dk/index.php

Og det gør ingen forskel..
Avatar billede nemlig Professor
17. januar 2009 - 12:27 #4
Har du prøvet at se hvad der sker, hvis du fjerner din .htaccess fil. Bare for at se, om det gør nogen forskel?
Avatar billede nielspt Nybegynder
17. januar 2009 - 12:49 #5
Det gør det ikke - oprettede den nemlig først for et par dage siden - netop for at løse ovennævnte problem :-)
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. januar 2009 - 16:45 #6
Så vidt jeg kan læse mig til, kan forskellen mellem spørgerens og "nemlig"s hotel være, at førstnævnte er Win-baseret (der netop opfører sig som beskrevet), mens nemligs er *Nix-baseret.

Måske du kan forsøge med http://jenseng.com/archives/000035.html
Avatar billede nielspt Nybegynder
17. januar 2009 - 18:15 #7
Perfekt, med nedenstående i min .htaccess videresender jeg besøgende til forsiden, hvis den ønskede side ikke findes:

RewriteEngine On
RewriteCond %{DOCUMENT_ROOT}%{REQUEST_URI} !-f
RewriteRule ^.+\.php$ /index.php

jensgram - hvis du vil, må du gerne smide et svar.
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. januar 2009 - 18:48 #8
Ja, men tag du selv størstedelen :)
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. januar 2009 - 18:48 #9
God stil at poste løsningen, forresten!
Avatar billede nielspt Nybegynder
17. januar 2009 - 20:11 #10
Tak for hjælpen!
Og ja - andre kan jo også få glæde af svaret ;)
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. januar 2009 - 20:16 #11
Hmm - dem fik du så ikke fordelt :) Skal jeg oprette spm for at tilbageføre?
Avatar billede nielspt Nybegynder
17. januar 2009 - 23:31 #12
Hov :) - Nej det er helt ligemeget. Tak ellers
Avatar billede jensgram Nybegynder
18. januar 2009 - 06:59 #13
Mig der takker.