Avatar billede jb00797 Nybegynder
17. januar 2009 - 14:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

S-video out

Hej

Jeg har købt følgende kabel:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/svideo_kabel/svideo_til_scart_kabel/pctv_kabel_med_scartstik_2_m_2102_da.html

og prøver nu at få min pc koblet til mit fjernsyn, men kan ikke få det til at virke.
Jeg har tilsluttet det på følgende måde:
1. Slukket min pc
2. Koblet pc og tv sammen, og tændt for tv'et på av kanelen
3. Tændt min pc.

Men det virker ikke helt, hvis jeg får et billede frem, er det grønligt og det flimmer. Har leget med en masse indstillinger men jeg kan ikke få det til at virke. Nogen der er nogle forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede nemlig Professor
17. januar 2009 - 17:09 #1
Nu skriver du ikke hvilke indstillinger, du har leget med.
Men der er som regel ingen signal på grafikkortets s-video udgang. Dette skal aktiveres under skærmkortets indstillinger.
Jeg tror, at du skal løse problemet under skærmkortets indstillinger.
Avatar billede jb00797 Nybegynder
18. januar 2009 - 14:13 #2
Jeg har leget med en del indstillinger i det control panel der følger med mit gratik kort (nvidia)
Jeg kan ikke finde noget med aktivering af s-video?
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2009 - 22:23 #3
Kan ikke huske det helt korrekte navn, men du skal sandsynligvis bruge et lille mellemled der hedder noget med S-Video Colour Fix. De fleste TV/Video forhandlere burde vide det.
Avatar billede jb00797 Nybegynder
22. februar 2010 - 15:03 #4
Ingen af kommentarene førte til en løsning, jeg opgav.