Avatar billede sputii Nybegynder
18. januar 2009 - 20:36 Der er 31 kommentarer

Video Kort

Hej eksperter..

Jeg har Windows XP og jeg stå og mangler et bedre grafikkort til et spil der hedder GTAIV som ikke virker uden et grafikkort med DirectX 9 eller bedre som DirectX 10..
Jeg ved bare ikke hvilken grafikkort jeg skal tage..
Lige nu har jeg et grafikkort som er SAPPHIRE RADEON X300SE..
Og det virker ikke når jeg går ind i GTAIV..
Der stå noget med
GTA IV FATAL ERROR: D3D Error -DirectX 9 video card required.

Er der nogen der kan hjælpe mig??
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. januar 2009 - 21:01 #1
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. januar 2009 - 21:01 #2
^^^ Sapphire Radeon HD 4870
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. januar 2009 - 21:02 #3
Hov..

Har du opdateret dine drivere?
Avatar billede sputii Nybegynder
18. januar 2009 - 21:06 #4
Kan den være billigere
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. januar 2009 - 22:02 #5
Jeg vil helst ikke rådgive dig i det her, da jeg ikke har så meget forstand på det.. Men førnævnte grafikkort, er et jeg selv køber snart.
Avatar billede justrace Novice
18. januar 2009 - 23:17 #6
Det burde kunne køre DX9, men det er nok lige i underkanten til GTA IV.

Hvad er "billigere"?

Hvad består resten af maskinen af?
Bare for at bedømme hvor lang det vil være "ansvarligt" ar råde dig.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 08:01 #7
http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=GV%2DR487X2%2D2GH%2DB&GroupGuid=3525&SelectedGroup=3525

jeg ved ikke om nvidias nye kort er på markedet men det her var for i hvert fald 2 måneder siden verdens hurtigste.
groft sgat er det 2x1 gb kort der er lagt sammen og det kører ikke i sli men som et kort.

jeg har det selv og det holder 59 grader i et antec 900 kabinet med vandkøling.
Avatar billede dooleys Nybegynder
19. januar 2009 - 12:28 #8
Drenge, vil i ikke lige sætte jer lidt ind i tingene inden i kaster omkring jer med kort som han slet ikke kan bruge..!!

Hvis jeg har forstået det rigtigt er det her dit kort!?
http://www.sapphiretech.com/us/products/products_overview.php?gpid=34&grp=3

Det her er mindste krav til gta iv
http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=18438&title=System_krav_for_Grand_Theft_Auto_IV_til_PC

Jeg tvivler stærk på du har en dual core cpu når dit grafikkort ikke er nyere end det.
Så mit råd til dig vil nok umiddelbart være at købe en ny computer eller se i øjnene at du ikke kan spille gta iv.

Skulle jeg finde et grafikkort du evt kunne købe, uden nødvendigvis at få noget som helst ud af det:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389496&searchArea=&Soegeord=

spar pengene, du får meget ny computer for 3500 kr istedet
Avatar billede dooleys Nybegynder
19. januar 2009 - 12:35 #9
Her var en pc i det lovede prisleje:
http://topdata.dk/product.asp?product=5574

kiggede lidt rundt det bedste jeg kan finde til de penge..
Avatar billede sputii Nybegynder
19. januar 2009 - 17:50 #10
Avatar billede dooleys Nybegynder
19. januar 2009 - 18:11 #11
Nej det kan du ikke.. den port der sidder på dit bundkort hedder AGP og er det system man brugte for efterhånden nogen år siden.. den nye port man bruger i dag hedder PCI-E. dvs at det rent fysisk ikke kan lade sig gøre at sætte kortet i maskinen.
Avatar billede sputii Nybegynder
19. januar 2009 - 21:58 #12
Hvad for et skal jeg så tage
Avatar billede justrace Novice
19. januar 2009 - 22:46 #13
Hvor i landet er du fra?
Avatar billede justrace Novice
19. januar 2009 - 22:57 #14
>dooleys: Kunne det ikke være en god ide at læse hvad du selv poster. Hvornår er det kort blevet et AGP-kort?

Jeg kan læse mig frem til at der står PCI-E x 16. Nu er mine øjne nok lidt gamle, men alligevel.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
20. januar 2009 - 00:47 #15
Det er ikke nok med et godt grafikkort, din CPU skal minimum C2D 6600 eller tilsvarende og selv det er i underkanten.
Avatar billede dooleys Nybegynder
20. januar 2009 - 08:38 #16
UPS :) My bad :/ du har selvf ret justrace. men det ændre nu ikke ved min konklusion, han kommer ikke til at køre det spil selvom han køber et nyt gfx..

# 128MB of high performance 64-bit DDR memory accelerates all of your 3D applications
# Native x16 Lane PCI Express interface <---
# Four pixel pipelines
# 2 programmable vertex shader pipelines
# Double the bandwidth of AGP 8x Interface
# Full Bandwidth in both upstream and downstream
# Full support for DirectX® 9.0 and the latest OpenGL® functionality
Avatar billede sputii Nybegynder
20. januar 2009 - 09:31 #17
Alle sammen.... JEG KØBER EN NY COMPUTER... Er denne computer god til at spille GTAIV på...

I skal ikke tror at jeg er mega dum jeg programmere PHP. :D
Er bare ikke så god til det der er på en computer inde i og sådan noget..
Avatar billede sputii Nybegynder
20. januar 2009 - 09:31 #18
Er denne her computer god til at spille GTAIV på:
http://topdata.dk/product.asp?product=5574
Avatar billede sputii Nybegynder
20. januar 2009 - 09:38 #19
Det må godt være en god GAMER computer til maxs 8.000
Avatar billede sputii Nybegynder
20. januar 2009 - 09:39 #20
Og 1GB grafikkort
Avatar billede sputii Nybegynder
20. januar 2009 - 09:40 #21
Så er det mere nice... :D
Avatar billede meterpunk Nybegynder
20. januar 2009 - 13:23 #22
Maskinen du linker til fra Topdata, vil godt kunne kører GTAIV, men ikke særligt godt.
Prøv at google fx "hvad kræver GTAIV" og se hvad de forskellige forums anbefaler.
Avatar billede justrace Novice
20. januar 2009 - 18:04 #23
Hej, hvis du er interesseret har jeg en ret god gamer til salg. Også Crysis!
Avatar billede sputii Nybegynder
20. januar 2009 - 22:26 #24
Er der nogen der gider at skrive et link til en Computer der kan gøre GTA IV GODT
Avatar billede kabbak Professor
20. januar 2009 - 22:34 #25
Jeg vil lige smide et link, til en side, hvor du/i kan teste om i kan køre spillet, den er god, hvis man påtænker at købe et spil i nær fremtid og vil vide om hardwaren slår til.

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest
Avatar billede justrace Novice
20. januar 2009 - 22:38 #26
Er du slet ikke interesseret i at vide hvad det er for en PC jeg har?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
21. januar 2009 - 00:01 #27
Kik på Topdata's "Xtreme game" http://topdata.dk/group.asp?group=326 fra nummer 5 og op, så spiller klaveret.
CPU anbefalinger (for at køre godt)til GTAIV er 2.4GHz Intel Core 2 Quad eller 2.1GHz triple-core AMD Phenom, som kan ses i det link dooleys har lagt.
Avatar billede justrace Novice
21. januar 2009 - 00:36 #28
Den jeg har til salg ser sådan her ud:

Kabinet    Antec Performance 182    999,-
Bundkort    ASUS P5Q-DeLuxe    1449,-
PSU    600W    600,-
CPU    Core2Duo E8400 3,0 GHZ    1179,-
Køler        300,-  Coolermaster Sphere
RAM    4 GB Corsair Dominator HDX 1066    700,- inkl RAM-køler
GFX    GF9800GT 1 GB    1349,-
HDD    WD 500GB    500,-
HDD    WD-200GB    350,-
CD    Plextor
DVD    Pioneer
Vista    Ultimate 32 SP1    1329,-
    Total        9105,-

Sælges for 6.000,- Har kørt under 20 timer.
Avatar billede justrace Novice
21. januar 2009 - 00:38 #29
Bundkort    ASUS P5Q-DeLuxe    1449,-
rettes til P5Q-E til 1.059,-
Avatar billede sputii Nybegynder
21. januar 2009 - 12:37 #30
Jeg køber den her computer..
http://topdata.dk/product.asp?product=5091
Avatar billede meterpunk Nybegynder
22. januar 2009 - 00:43 #31
Den er da også svær ikke at holde af ;)