Avatar billede miphisto Nybegynder
19. januar 2009 - 10:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vista 4 GB Trådløs Acer Aspire 9410

Håber der er nogen der har svaret på dette spørgsmål..

Jeg sider med en Acer model "Aspire 9410" helt præcis en 9411AWSMi som blev født med 1 GB Ram (2 x 512). Nu har jeg købt og modtaget (2 x 2048 Kingston KAC-MEMF/2) som jeg fandt frem til via computerstore's RAM-guide. samt Kingston's RAM-Guide. Når jeg installere RAM'ne virker de ganske fint. Vista viser enda at der er 4 GB installeret.
Men Men Men.. Når RAM'en sidder i virker det trådløse netværk ikke ?!?! Fjerner jeg RAM'en virker det igen.. Hvis jeg Monter kun 1 af de nye RAM klodserne virker det trådløse også.
Når RAM'en er installeret viser den godt nok at det trådløse er aktiv, men den finder ikke noget netværk og har status "Disconnected"

Bios version er v1.16 der findes en v1.24
Vista SP1 32 bit installeret.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
19. januar 2009 - 15:03 #1
Hvis det er et trådløs indstikskort så fjern det i enhedshånteringen og tag det ud.Sæt så begge ram i og lad windows starte op normalt,og luk så ned igen..Sæt kortet i og start windows og lad det finde og installere det igen...Se om det hjælper med konflikten der måtte være...
Avatar billede miphisto Nybegynder
19. januar 2009 - 19:12 #2
Det er indbygget trådløs, men derfor kunne jeg vel godt prøve fjerne kortet i enhedshåndtering og boote med begge RAM.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
20. januar 2009 - 16:16 #3
Ja det lyder som om at ram og net får tildelt samme adresse,og ikke helt er med på den..Det skulle få windows til at tildele en anden adresse.
Avatar billede steffen_albjerg Nybegynder
20. januar 2009 - 22:37 #4
virkede det med at fjerne kortet?
Avatar billede miphisto Nybegynder
23. januar 2009 - 10:47 #5
Så fik jeg endelig arbejdet på computeren igen, det hele viste sig at være noget så simpel som en bios opgradering. computeren havde bios 1.16 og den blev opgraderet til 1.24, herefter var der ingen problemer. den kunne benytte begge RAM klodser og det trådløse netværk virkede enda.

En lille note, efter Bios opraderingen viser vista nu kun 3GB ram installeret.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
23. januar 2009 - 11:08 #6
Godt du fik det løst bortset fra de 3 gb,men man kan jo ikke altid få både pose og sæk :)

Men det lyder til at det var en konflikt imellem de 2 enheder :)