Avatar billede lars8000 Nybegynder
19. januar 2009 - 18:25 Der er 8 kommentarer

To mus af samme mærke

Hvis man køber to ens trådløse lasermus, kan de så bruges hver for sig, eller vil man styre begge to på samme tid? Tænker på om de køre på samme frekvens??

Lars
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
19. januar 2009 - 18:42 #1
Ved hvor trådløse mus du køber, modtager du en lille modtager, som har hver sin frekvens. Så nej, det burde ikke give problemer.. =)
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2009 - 19:40 #2
supersquirrel - Er du sikker på, at identiske mus ikke kører på samme frekvens?
Jeg har 2 logitech mus, men de er forskellige, så der er ingen problemer. Det jeg
tænkte på er, at hver mus har en modtager, som ligner en USB stick, og der er ikke
nogen mulighed for at skifte frekvens.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2009 - 20:57 #3
Det produkt tror jeg ikke findes jasveg :)
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2009 - 21:05 #4
Mine 2 mus fra Logitech er henholdsvis LX5 og Mediaplay, og de har hver sin
USB stick lignende modtager, hvor der ikke findes nogen mulighed for at skifte
frekvens. Spørgsmåler er så, hvis jeg køber endnu en LX5, går der så kludder i frekvenserne?
Avatar billede welcor Nybegynder
19. januar 2009 - 21:19 #5
De to mus vil nok køre på samme frekvens, men logitechs systemer er smarte nok til at den kan regne ud hvilken mus, der sender hvad (de sender en for for kode med signalet).
Avatar billede welcor Nybegynder
19. januar 2009 - 21:23 #6
HP har et problem med deres mus og de vil forstyrre hinanden. Så det er et spørgsmål om producent.
Avatar billede peet-49 Novice
20. januar 2009 - 09:21 #7
Problemet opstår normalt kun, når 2 mus bliver aktiveret til samme usbmodtager.
Avatar billede lars8000 Nybegynder
20. januar 2009 - 10:48 #8
Tog chancen, og installerede begge mus, og der var ingen problemer. :-)