Avatar billede kiki Juniormester
19. januar 2009 - 21:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forskellige grafikkorts strømforbrug.

Der er jo forskel på hvor meget strøm forskellige grafikkort skal bruge.
Er der ikke en liste et sted på internettet, over forskellige grafikkorts strømforbrug? Så man kan se hvilket grafikkort der skal bruge hvor meget strøm.
Avatar billede hitchcock Praktikant
19. januar 2009 - 21:53 #1
Skal du bruge et kort til en bestemt strømforsyning? Tror ikke du kan finde en liste med alle forskellige kort og strømforbrug, men hvis du ved hvor meget strøm du vil give kortet er det nemt at finde tests af kort dertil!
19. januar 2009 - 22:04 #2
... og nogle grafikkort bruger mere strøm hvis de får behov for det; eks. i grafikkraftige programmer (=spil) ...
Avatar billede kiki Juniormester
19. januar 2009 - 22:33 #3
Jeg vil købe mig en ny computer.  Jeg vil have et af følgende 4 grafikkort:
GeForce GTX260  eller  GeForce 9800GTX+  eller  Radeon HD 4850  eller Radeon HD  4870.

Jeg spiller meget:)
Jeg kan ikke lide støj, og jeg er ikke rig = jeg vil ikke have en stør strømforsyning ind nødvendigt.
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
19. januar 2009 - 23:22 #4
Jeg har sidstnævnte grafikkort, og en 500W strømforsyning.. 528kr ^__^
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
19. januar 2009 - 23:22 #5
... og det er en såkaldt "silence" gamer edition..
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2110332&ref=edbpriser
Avatar billede justrace Novice
20. januar 2009 - 00:10 #6
Hvorfor ikke "overdimensionere" din PSU? Nyere PSU'er bruger kun den mængde der skal bruges, og ikke som i #gamle" dage hvor en eks. 500W brugte 500W osv.

Så hellere lidt overskud end den bliver "træt" af hele tiden at blive kørt til stregen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. januar 2009 - 18:49 #7
@justrace: Det er en rigtig dårlig idé at vælge en 1000W PSU til et 500W system pga. effektivitetsgraden. Se evt. http://www.eksperten.dk/artikler/1199

Denne liste giver en rimelig vejledning i strømforbruget for de enkelte gfx:

http://archive.atomicmpc.com.au/forums.asp?s=2&c=7&t=9354
Avatar billede kiki Juniormester
21. januar 2009 - 19:03 #8
Tak for hjælpen thesheriff
2 gode artikler du henviser til. Det vil jeg godt accepter som et svar. Send et svar, og få point.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. januar 2009 - 19:10 #9
Velbekomme :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. januar 2009 - 05:58 #10
Avatar billede kiki Juniormester
23. januar 2009 - 10:56 #11
Det ser MEGET interessant ud :)
Tak for det