Avatar billede zurekk Nybegynder
21. januar 2009 - 21:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

"mysql_query" og Phpmyadmin giver forskellige resultater.

Hej eksperter,

Jeg har en forespørgsel, som returnerer et anderledes resultat alt efter hvor den bruges.

I Phpmyadmin returneres det ventede resultat, 6 rækker. Men gør jeg det gennem PHP(mysql_query()), så får jeg kun 4 rækker tilbage.

Min forespørgsel ser således ud:
SELECT o.*, op.* FROM _Table1 o LEFT JOIN _Table2 op ON ( op.id = o.oid ) WHERE ( o.otype = 40) AND ( o.aid = 1)

Jeg er aldrig stødt på dette problem før.

På forhånd tak
Simon
Avatar billede coderdk Praktikant
21. januar 2009 - 23:29 #1
Siger mysql_num_rows() 4 eller skriver du dem ud? Hvordan ser din kode ud? ;)
Avatar billede zurekk Nybegynder
22. januar 2009 - 00:14 #2
Min første tanke var også, at min PHP-kode skar dem fra, men nedenstående kode udskriver "4".

$query = mysql_query( 'SELECT o.*, op.* FROM _Table1 o LEFT JOIN _Table2 op ON ( op.id = o.oid ) WHERE ( o.otype = 40) AND ( o.aid = 1)' ) or die( mysql_error() );

print mysql_num_rows( $query );

Og så gav jeg op. Jeg er nemlig ikke en database-haj :)
Avatar billede zurekk Nybegynder
22. januar 2009 - 14:30 #3
Prøver jeg den i PHPMYADMIN, får jeg "Viser poster 0 - 5 (6 total, Forepørgsel tog 0.0227 sek)"
Avatar billede zurekk Nybegynder
23. januar 2009 - 12:40 #4
Jeg lader den stå til i aften, og så lukker jeg.
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. januar 2009 - 12:48 #5
Og du er sikker på, at det er samme tabeller (og DB, ikke mindst?)
Avatar billede zurekk Nybegynder
23. januar 2009 - 13:27 #6
Hej Jens,

Ja, det er lidt pinligt at skulle sige det, men nej det var ikke de samme tabeller. Jeg havde oprettet to ved fejltagelse, og har så lagt de nye rækker ind i den forkerte.

Tak for hjælpen, smid et svar :)
Avatar billede jensgram Nybegynder
23. januar 2009 - 19:53 #7
Perfekt. Jeg spurgte kun fordi jeg let kunne forestille mig selv debugge sådan en fejl i timevis :)

Smid selv svar og tag størstedelen af points.

Vh
Avatar billede zurekk Nybegynder
23. januar 2009 - 22:23 #8
Ahh, det går, dem har du fortjent.

Igen, tak :)
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. januar 2009 - 09:38 #9
Så lidt - og mig der takker.

God weekend.