Avatar billede petze_dk Nybegynder
22. januar 2009 - 19:38 Der er 3 kommentarer

SSL certifikat

Håber der er nogen, som kan give mig et godt svar.

Jeg har flere hjemmesider kørende, de fleste på en IIS server, men også en Apache, men på samme maskine.
Nogen hjemmesiderne har deres egen port, andre bare hjemmeside.dk/hjemmeside2 osv.
Flere af hjemmesiderne, skal have deres egne dankort betalingservice funktion.

Er der nogen som ved, om man betaler per maskine for et SSL certifikat, eller er det per port?

Da jeg helst vil undgå og skulle købe 10 SSL certifikat til den samme server.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. januar 2009 - 20:03 #1
Et SSL certifikat dækker eet IP nummer og et domæne. Skal du have flere domænener med kræver det et IP nummer og et SSL-certifikat til hver. "A SSL Certificate can only be assigned to a website with a unique IP address. "
Avatar billede michael_ssl Nybegynder
30. januar 2009 - 11:47 #2
Et SSL certifikat er normalt licencert til en fysisk server, men du skal være opmærksom på at du kun kan installere et SSL certificate per ip address. hvis du kun har en IP kan du bruge SAN (subject Alternative Name) certifikat, det kan dække forskellige domæner, eller du kan bruge et wildcard certifikat *.hjemmeside.dk til at dække alle subdomæner.

men det billigste ville være at lave et subdomæne betaling.hjemmeside.dk
og laver forskellige sider under der betaling.hjemmeside.dk/butik1, betaling.hjemmeside.dk/butik2 osv.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
30. januar 2009 - 11:55 #3
Har hoert rygter om at det til sommer ikke laengere er tilladt at bruge sit eget ssl certifikat til betalinger, istedet skal der bruges et ssl certifikat igennem betalingsudbyderen.
Om det er rigtigt ved jeg ikke, men det kunne vaere man skulle undersoege det hos pbs inden man saetter det helt store til vaerks.