Avatar billede Henrik_B Praktikant
23. januar 2009 - 11:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Radio button i en celle i Excel

Hejsa.

Er det muligt at lave en radio-button i en celle i et regneark (Excel 2007) ?

Jeg vil nemlig gerne have en mulighed for blot at kunne klikke i en celle, for at sætte eller fjerne en boolean værdi. Det ville også kunne klares med en drop-down, men da det er rigtig mange celler, vil det være ret upraktisk at lave den løsning. Og den er ikke lige så overskuelig til mit formål.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
23. januar 2009 - 11:35 #1
Du kan indsætte en checkbox eller radiobutton fra "formularer"-værktøjslinjen.
Tilknyt en celle med "Formater Kontrolelement", fanen Kontrolelement
Avatar billede Henrik_B Praktikant
23. januar 2009 - 12:29 #2
OK, jeg har fundet toggle button. Men hvordan sikrer jeg mig at en button (Active X control) forbliver inden i en celle ? Kan man det ?
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
26. januar 2009 - 09:36 #3
Jeg kan ikke se om min checkbox er en activex (jeg bruger Excel 2000), men med denne kan jeg i "Formater kontrolelement", "Egenskaber" angive at den skal "bibeholde celleplacering og -størrelse"
Avatar billede Henrik_B Praktikant
18. august 2010 - 19:28 #4
Lukkes