Avatar billede bobirgit Nybegynder
23. januar 2009 - 14:13 Der er 8 kommentarer

Slideshow, konvertering fra video_TS til mpeg

Jeg skal ha lavet en minde video, men foto, videoklip, tekster og egne mp3 filer som musik. Jeg har hentet "smilebox" som umiddelbart kan en masse som jeg kan bruge.

Men jeg har nogle klip, på en dvd. Når jeg sætter dvd i pc, ligger alle filerne i en video_TS mappe, hvori der ligger "bup, ifo & vob" filer i. Går ud fra de skal konverteres til mpeg fil. Hvilket program kan jeg bruge? (skal være gratis)

Udover det, lyden på mine optagelser, skal slettes. Når jeg nu sletter lydfilen i mowiemaker og gemmer det, vil musikkken så spille over optagelserne når jeg laver slideshow, eller vil der bare være tavst??

Mvh Marie
23. januar 2009 - 14:17 #1
Copy *.vob filen/filerne over på din lokal HD. Omdøb til *.mpeg.
That's it ... prøv det lige... Der _kan_ så være et Codex problem/opgave ...
Avatar billede bobirgit Nybegynder
23. januar 2009 - 15:52 #2
Jamen, det var jo super nemt:O) Tak skal du ha. Gør du dig til et svar.

God weekend.

Mvh Marie
23. januar 2009 - 19:44 #3
Ping...
(Det var et [svar]...)

Men det er jo kun et stykke af vejen ?
Avatar billede bobirgit Nybegynder
24. januar 2009 - 12:49 #4
Karis-Larry...Jeg syntes den ikke får hele filen med, når jeg omdøber?? det er som om, den springer dele af optagelserne over??? Jeg har prøvet på ny et par gange...Vi er enige om, at det kun er vob filerne der skal omdøbes, ik?? Og de andre filer skal jeg ikke ha med, vel??
24. januar 2009 - 16:33 #5
"Der _kan_ så være et Codex problem/opgave ..." - og det er lidt af en 'religionssag' *S* ..."
Avatar billede bobirgit Nybegynder
24. januar 2009 - 17:09 #6
Det er ganske almindelige videooptagelser af min søn..hva gør jeg så?
25. januar 2009 - 19:10 #7
(Det med Codex vil jeg lade andre om at svare på...)
Avatar billede bobirgit Nybegynder
28. januar 2009 - 13:47 #8
Jeg opretter nyt spørsgmål og lukker denne.