Avatar billede larsen89 Nybegynder
24. januar 2009 - 16:14 Der er 13 kommentarer

Vista Premium starter op med fejl og genstarter

Jeg fik torsdag gang i en ny bærbar, som desværre lider af den sygdom, at den render ind i en blå skærm, og så genstarter for at starte normalt op. I Vista Premium 64-bit har jeg fundet denne problembeskrivelse.

http://s19.photobucket.com/albums/b171/Larsen89/?action=view&current=problem-1.jpg

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 16:37 #1
Test dine ram
Avatar billede larsen89 Nybegynder
24. januar 2009 - 17:01 #2
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 17:15 #3
Der er mange muligheder se om du kan bruge noget fra nedenstående link ellers meld tilbage
http://www.memtest86.com/download.html
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
24. januar 2009 - 17:54 #4
Du kan teste dine RAM ved Start -> Programs -> Administrative Tools -> Memory Diagnostics Tool
Avatar billede larsen89 Nybegynder
24. januar 2009 - 18:41 #5
Benyttede mig af sn0wflakes forslag, og den fandt ikke nogen fejl.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 19:05 #6
Jeg ville nok ha benyttet et tredieparts program, men du er ikke alene med dit problem http://www.google.dk/search?hl=da&q=10000007e&meta=&aq=f&oq=
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
24. januar 2009 - 19:26 #7
Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand? Har du sikret dig at den bærbare ikke er for varm?
Avatar billede larsen89 Nybegynder
26. januar 2009 - 07:33 #8
Den bærbare burde vel ikke blive for varm allerede ved opstart, og har sat cooling til det laveste temperaturniveau, så der ikke skulle være noget der.

Det "sjove" er, at den gør det 1/4 gange e.l., så det ikke er hver gang. Fulgte helges link, og jeg har også installeret en mus, dog fra Trust, kan det være den.

Windows foreslår at reparere med cd'en - hvor meget gør/sletter det?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 08:21 #9
" kan det være den." Ja
"hvor meget gør/sletter det?" Sletter intet http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede larsen89 Nybegynder
26. januar 2009 - 15:24 #10
Jeg forsøgte med repair igennem Vista-cd'en, men den fandt ingen problem, ligesom den ikke gjorde ved hukommelsen.

Jeg mistænker virkelig musen for at have forårsaget dette - også efter dit googlelink, helgec.
Avatar billede larsen89 Nybegynder
26. januar 2009 - 18:11 #11
@ helgec

Den kan ikke gennemføre ram-testen. Begge gange er den gået i stå ved 3-5 %.

Bør der stå noget ud for L2 cache, når jeg har core2duo?

Ved ikke om problemerne kommer derfra, men min CPU kører på 30-40%, blot når jeg surfer med IE eller Firefox.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2009 - 19:22 #12
"Den kan ikke gennemføre ram-testen" Hvad tester du med??
Avatar billede larsen89 Nybegynder
26. januar 2009 - 19:46 #13
Det fra memtest version 3.4a