Avatar billede cool-wil Nybegynder
24. januar 2009 - 17:34 Der er 3 kommentarer

Hjælp til oprettelse af forbindelse

Hejsa alle
Jeg står med et yderst underligt problem.
Jeg har lige købt en ny computer til min far, og skal nu have den op at køre i stedet for hans gamle som jeg sidder ved nu.

Når jeg stikker netværkskablet ind i den nye computer får jeg en begrænset forbindelse på netværket.

Jeg har prøvet alt, ipconfig/ release / Renew osv og har prøvet at geninstallere netværkskortet som er et broadcom netxtreme 57xx gigabit controller.

Hvis jeg hiver kablet ud igen og sætter det i den gamle computer går den på nettet med det samme.

Under info om forbindelse på den nye siger den at den har modataget 57 pakker, men at der ingen er kommet ud. Den giver mig en ip men ikke en dns når jeg kigger på info.

Hvad gør jeg?
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede riversen Nybegynder
24. januar 2009 - 18:45 #1
har i en router eller kører i med offentlige IP-adresser? Hvis i kører med offentlige IP-adresser (altså pc direkte på modem) går der normalt noget tid inden IP'en frigives, med mindre du kører ipconfig /release manuelt inden du kobler den gamle pc fra.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
25. januar 2009 - 18:34 #2
De har bredbånd fra enrgi, med et modem i soveværelset, og kabeler op til kontoret. Vi har desuden en hub i mellem når der er flere computere på, men dette er ikke tilfældet for tiden.
Jeg har prøvet ipconfig /release og der sker ikke rigtigt noget, der åbner bare et dos vindue i xp som så lukker ned igen med det samme, hvad gør jeg?
Avatar billede TommyB Nybegynder
28. januar 2009 - 14:24 #3
ipconfig er et terminal program, derfor vil det afslutte det "dos-vindue" med det samme når dens opgave er fuldført, start istedet en kommando-prompt (nyt dos-vindue) ved kør -> cmd.exe og skriv så dine ipconfig kommando'er derinde. Så kan du også nemmere nå at se output :)