Avatar billede daxiez Nybegynder
26. januar 2009 - 10:01 Der er 4 kommentarer

Sprog redirect ?

Har en side med flere forskellige sprog.
Hvordan kan man vurdere hvorfra en kunden kommer og derved redirecte kunden til det rigtige sprog ?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
26. januar 2009 - 10:19 #1
Prøv at se her - det er godt forklaret med video og code

http://www.asp.net/learn/videos/video-40.aspx

:-) karsten_larsen
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2009 - 01:14 #2
Vil du vælge sprog baseret på hvilke HTTP headere som browseren sender eller udfra
klientens IP adresse ?
Avatar billede daxiez Nybegynder
01. februar 2009 - 11:21 #3
Gerne IP adresse, men det må helst ikke kræve meget vedligeholdelse og skal gerne være meget pålideligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2009 - 17:48 #4
IP addresse -> land er kun 95% sikkert og det kræver at du enten selv vedligeholder noget
eller bruger en ekstern service.

Der er heller ikke nogen garanti for at en i england forstår foretrækker engelsk, men
sandsynligheden er nok større end blandt dem som har engelsk software på deres PC.