Avatar billede superlaser Nybegynder
26. januar 2009 - 23:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wireless Med Ubunto Linux!

Har nu enedelig fået linux (ubuntu) på min netbook..

mit problem er så bare jeg kan ikke få wireless tilat fungere altså den har fundet der er wireless og jeg kan tilføje connetions er der ikke et app eller noget i ubuntu der kan søge efter det ligesom i windows ?
når jeg prøver at indtaste det manuelt sker der intet der står bare NEVER der hvor der vidst skal stå connected ..

det virker fint med kabel der hopper den på og logger på men wireless vil den bare intet :S what to do ?

er total ubuntu noob har kørt det i 5 min :P har aldrig prøvet linux før
Avatar billede ladyhawke Novice
27. januar 2009 - 09:17 #1
Har du så også brugt et minut på google, for at se om der er noget du kan bruge der? f.eks. noget af følgende:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=ubuntu+wireless+setup&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=
Avatar billede sleeper Nybegynder
27. januar 2009 - 16:18 #2
Hej

Hvilken netbook? jeg havde samme problem på min Acer Aspire One, det løse jeg med MadWifi
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=75451
Avatar billede superlaser Nybegynder
27. januar 2009 - 16:23 #3
har prøvet at google mig frem det altid det første jeg gø'r det giver 50% af gangene svaret :D
Avatar billede superlaser Nybegynder
27. januar 2009 - 16:24 #4
sleeprer jeg har aldrig prøvet lnux før , hvordan går ejg ind i en consol hvor jeg kan skrvie de commandoer :S?
Avatar billede superlaser Nybegynder
28. januar 2009 - 17:29 #6
har droppet ubuntu ellers tak for hjælpen ppl :)
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2009 - 10:41 #7
den fik ikke store chancer... det er egentlig lidt synd, men lidt tålmodighed og benarbejde løser mange af den slags problemer...