Avatar billede weeelo Nybegynder
27. januar 2009 - 16:40 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer kan ikke åbne webstedet

Hejsa,

Jeg får følgende fejl på www.bountyclub.dk:

Internet Explorer kunne ikke åbne Internetstedet http://www.bountyclub.dk/.

handlingen blev afbrudt

Derefter trykker jeg "OK" og det kommer frem at "siden kunne ikke vises". Det hele ser fint ud i Firefox og trykker man F5 flere gange i træk kommer man på et tidspunkt igennem, men jeg vil gerne have elimineret den her fejl.

Jeg ved det har noget at gøre med mit Javascript, for når jeg fjerner det virker det fint, men hvad er jeg i tvivl om?

Håber i kan bidrage.

Mvh Søren
Avatar billede weeelo Nybegynder
27. januar 2009 - 16:48 #1
Problemet opstår i forbindelse med dette script:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/featuredcontentslider.htm
Avatar billede weeelo Nybegynder
27. januar 2009 - 16:54 #2
Mit gæt er, at fejlen skal findes her:

buildpaginate:function(setting){
    this.buildcontentdivs(setting)
    var sliderdiv=document.getElementById(setting.id)
    var pdiv=document.getElementById("paginate-"+setting.id)
    var phtml=""
    var toc=setting.toc
    var nextprev=setting.nextprev
    if (typeof toc=="string" && toc!="markup" || typeof toc=="object"){
        for (var i=1; i<=setting.contentdivs.length; i++){
            phtml+='<a href="#'+i+'" class="toc">'+(typeof toc=="string"? toc.replace(/#increment/, i) : toc[i-1])+'</a><br> '
        }
        phtml=(nextprev[0]!=''? '' : '') + phtml + (nextprev[1]!=''? '' : '')
        pdiv.innerHTML=phtml
    }
    var pdivlinks=pdiv.getElementsByTagName("a")
    var toclinkscount=0 //var to keep track of actual # of toc links
    for (var i=0; i<pdivlinks.length; i++){
        if (this.css(pdivlinks[i], "toc", "check")){
            if (toclinkscount>setting.contentdivs.length-1){ //if this toc link is out of range (user defined more toc links then there are contents)
                pdivlinks[i].style.display="none" //hide this toc link
                continue
            }
            pdivlinks[i].setAttribute("rel", ++toclinkscount) //store page number inside toc link
            pdivlinks[i][setting.revealtype]=function(){
                featuredcontentslider.turnpage(setting, this.getAttribute("rel"))
                return false
            }
            setting.toclinks.push(pdivlinks[i])
        }
        else if (this.css(pdivlinks[i], "prev", "check") || this.css(pdivlinks[i], "next", "check")){ //check for links with class "prev" or "next"
            pdivlinks[i].onclick=function(){
                featuredcontentslider.turnpage(setting, this.className)
                return false
            }
    this.turnpage(setting, setting.currentpage, true)
    if (setting.autorotate[0]){ //if auto rotate enabled
        pdiv[setting.revealtype]=function(){
            featuredcontentslider.cleartimer(setting, window["fcsautorun"+setting.id])
        }
        sliderdiv["onclick"]=function(){ //stop content slider when slides themselves are clicked on
            featuredcontentslider.cleartimer(setting, window["fcsautorun"+setting.id])
        }
        setting.autorotate[1]=setting.autorotate[1]+(1/setting.enablefade[1]*50) //add time to run fade animation (roughly) to delay between rotation
    this.autorotate(setting)
    }
},
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2009 - 22:59 #3
<ole>

Tag én ting ad gangen - og det mest basale at få på plads er nok markup-koden:
    http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.bountyclub.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0&ss=1&verbose=1

/mvh
</bole>
Avatar billede weeelo Nybegynder
28. januar 2009 - 13:23 #4
Så er der ryddet op i markup koden, jeg er stadig ret overbevist om at problemet opstår i det førnævnte JavaScript. Jeg har før læst herinde - mener det var dig olebole, der skrev at innerHTML er noget skidt og ikke standard.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg kan gribe den fejl an?
Avatar billede weeelo Nybegynder
28. januar 2009 - 13:37 #5
Jeg har rykket siden til www.bountyclub.dk/index2.php nu.
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2009 - 13:48 #6
Jeg prøver at kikke på siden i aften, når jeg har fri  =)
Avatar billede weeelo Nybegynder
28. januar 2009 - 13:49 #7
Det lyder super!
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2009 - 22:29 #8
Denne her ser i hvertfald ikke sund ud (&quot;):
    <meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=&quot;iso-8859-1&quot;">

Så har du i stylesheet.css et par forekomster af:
    background: ;

- og et par forekomster af negativ padding, som heller ikke giver mening:
    padding-top: -4px;

Derudover kunne jeg (som du sikkert ved) aldrig finde på at bruge de script-libraries, du anvender. Én ting er at påtvinge brugeren download af 240kb(!) scriptkode, hvor laaaaangt den overvejende del aldrig bruges og altså er komplet overflødig. En anden ting er, at de bygger på gammel og invalid kode
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2009 - 22:31 #9
- i øvrigt er Ajax (og anden JavaScript) absolut inkompatibel med iso-8859-1. Du bør i stedet anvende utf-8
Avatar billede weeelo Nybegynder
28. januar 2009 - 23:05 #10
Jeg er klar over at alt ikke er det pæneste, men jeg har meget få timer til rådighed - og set i lyset af hvad der hele tiden skal laves, er de færdige scripts nu engang den hurtigste mulighed.

Hovedsagen er at siden bliver vist korrekt i Firefox og specielt i Internet Explorer. Jeg ved at JavaScriptet er problemet, da siden kører fint uden dette.

Jeg ville heller aldrig bruge disse scripts på min egen side, men da chefen vil det hele og vil det på fem minutter, er der ikke meget jeg kan gøre.

Så hvis du kan hjælpe mig på vej med at finde fejlen bag problemet, så vil det hjælpe betragteligt! Jeg ved godt den lange vej er den rigtige vej, men der må være kendte genveje, der kan testes først?

Mvh Søren
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2009 - 23:07 #11
Har du prøvet at rette de fejl, jeg beskrev i (28/01-2009 22:29:59)? Det bør du helt klart begynde med  ;o)
Avatar billede weeelo Nybegynder
28. januar 2009 - 23:10 #12
Det vil jeg helt klart starte med næste gang jeg dukker op på arbejdet, dvs. på mandag.

10 timer for i dag må være nok! Men jeg vil helt sikkert vende tilbage med nye kommentarer :)
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2009 - 00:00 #13
- see ya'  ;o)
Avatar billede weeelo Nybegynder
04. februar 2009 - 19:28 #14
Der ser nu således ud med fejlmeldingen:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.bountyclub.dk%2Findex2.php&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0

Jeg ved ikke helt hvor problemet er.
Avatar billede weeelo Nybegynder
04. februar 2009 - 19:37 #15
Så kom den fejl også væk.

Flere forslag?
Avatar billede weeelo Nybegynder
18. februar 2009 - 16:47 #16
Den validerer korrekt nu, men Internet Explorer melder stadig fejl på http://www.bountyclub.dk/index2.php
Avatar billede weeelo Nybegynder
20. april 2009 - 20:41 #17
Jeg lukker her.