Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
27. januar 2009 - 22:01 Der er 9 kommentarer

Regler om radio

Hej alle sammen.

Vi sad lidt i en snakkede lidt om hvad det vil kræve af licenser at have en radio.

Der jo Koda.
Hvad der mere ? Skal man betale til kunsteren hver gang en sang bliver spillet ?
Og skal sangen købes et specielt sted  ?

Det var lige hvad vi havde oppe. Findes der evt andet som man kan kalde en licens ?

På forhånd tak.
27. januar 2009 - 22:49 #2
Nå ja - du mener måske at UDSENDE RADIO SIGNAL som en slags station ?

Det skal jo godkendes mm. ...
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 00:45 #3
du skal have en ledig fm frekvens og der er jo lige det med pladsen på fm båndet ,denne koster også

alt sende udstyr mv

vedr kunsterne ja der skal betales hver gang en melodi sendes
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
28. januar 2009 - 09:59 #4
Jetdirect --> Super hvordan finder man de takster ?
Avatar billede kalsmose Nybegynder
29. januar 2009 - 01:33 #5
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2009 - 08:01 #6
kontakt koda.dk det er dem der står for det men der er en del på deres side

men der er mange regler

http://www.koda.dk/arkiv/find-din-branche/radio-og-tv/folder.2005-12-01.2843701248/lokalradio

www.koda.dk

jeg kan huske tilbage til da der var en radio i kolding der hed kolding nærradio ,når de havde banko spil og de ventede på der var folk der ringede ind med deres tal så spillede de musik imens men de holdte sig under 30 sek ,så slipper man for koda .

ligsom det musik på nettet der kun er demo på 30 sek
29. januar 2009 - 10:17 #7
Hvis du vil bruge andres musik, skal du betal afgift. Også demo klip på en hjemmeside, på under 30 sek.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2009 - 10:38 #8
vedr sendetiden vil jeg også mene der er regler der for hvornår og hvormeget på  døgnet man sender .
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
29. januar 2009 - 22:59 #9
Det er Netradio vi snakker om.

Kan ikke se priserne på gramex.dk, må lige prøve i morgen.

ER det, dem man betaler til ? Ellers findes der andre ?

På forhånd tak :)