Avatar billede superlaser Nybegynder
28. januar 2009 - 10:55 Der er 12 kommentarer

Dele interneteforbindelse ud på netværk

Jeg har 50/4mbit ved yousee men det cisco modem man får med er kun med 1 Udgang til 1 computer, hvordan får jeg det delt ud nemmest til mine andre computere, det skal deles ud på 2 trådløse og 1 kabel :) har prøvet ved at sætte det til det tidligere modem med den router jeg har fra dem og manuelt indstille det men det vil bare ikke fungere, er det noget med jeg skal have fat i en switch altså så køre fra router --> switch og så fra switch ud til mit kabel computer og fra switch ud til den trådløse router

eller hvordan er det nemmest., kan ikke huske hvad routerne hedder har prøvet og undersøge det men ved det en cisqo og den man får med fra yousee ved 50mbit net, har så også den alm man får med en  Netgear CVG824G

hvad gør jeg ??
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 13:33 #1
Køb en god 8 Ports Switch, eks. HP ProCurve 1400-8G: http://www.shg.dk/p/2091365

Grunden til det ikke bare skal være en "husmor" model er at med din forbindelse vil det bare give nedsat hastighed.

Det ene stik i routeren, de andre til pc'ere og til den trådløse. Hvilke stik du bruger til hvad, er ligegyldigt.

Den trådløse router skal, hvis den kan, sættes op som accesspoint. Hvis ikke, vil det være en fordel at købe et accesspoint i stedet for at bruge en router.
Avatar billede superlaser Nybegynder
28. januar 2009 - 14:16 #2
routerne kan godt sættes op som accespoint det mener jeg hvertfald jeg har set de gange jeg har væert inde og indstille den ..

altså, fra min Cisqo modem/router over i switch, og fra switch over til den trådløse router som så indstilles som accesspoint er det er det rigtig forstået ? :)
Avatar billede superlaser Nybegynder
28. januar 2009 - 14:18 #3
switchen har jo trådløs indbygget ? så kan jeg da bare bruge dens trådløse så behøver jeg da ikke den satans netgear ? hehe elelr hvad
Avatar billede superlaser Nybegynder
28. januar 2009 - 14:18 #4
ups mig der har set forkert den har ikke trådløse hehe :P
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 14:24 #5
Det første kan klares med den korte version: Ja. :)

Du kan godt bruge en trådløs router med indbygget switch.
Avatar billede superlaser Nybegynder
28. januar 2009 - 17:28 #6
hvordan kan det være jeg ikke bare kan køre fra routeren der kan klare de 50mbit og så over til den anden router som har trådløs og flere udgange til flere computere ?

istedte for fra router med 50mbit --> switch --> til router med trådløse og flere udagenge ?? skal switchen være der :S?
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 18:00 #7
>Du kan godt bruge en trådløs router med indbygget switch.

Det er jo skrevet, men i mit forste indlæg fik jeg opfattelsen at du ikke havde sådan en. :) Så det er bare at få stikkene sat i, og køre løs.
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 18:48 #8
Med den downlæad-hastighed, kan jeg så få dig til at lave en test for mig?
Avatar billede superlaser Nybegynder
30. januar 2009 - 08:11 #9
ja det kan du godt, min trådløse router er en netgear cvg824g

ved du om den har indbygget switch ?
Avatar billede justrace Novice
30. januar 2009 - 16:03 #10
De 4 stik bag på er switch'en. :)
Avatar billede superlaser Nybegynder
31. januar 2009 - 13:52 #11
ja okay jeg kan bare kun få 1 computr til at komme på nettet når jeg tilslutter fra modem/routern --> trådløse router --> Computere har 3 men kun 1 af gangen kan kom på nettet ... hvad gør jeg :S? skal jeg manuelt indstille den trådløse routere ?
Avatar billede CathrinePigen Nybegynder
01. marts 2009 - 15:26 #12
For mig der virker det som om at du kun har fået tildelt en Ip adressen, og det den som bliver spøttet ud til din Komputer.

Er din trådløse sat op til DHCP??
Er der nogen form for restriktioner i for at flere komputere ved Yousee?