Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. januar 2009 - 15:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Benytter ikke alle ressourcer

Hej Eksperter!

Når jeg opretter en dvd med Pinnacle Studio 12 Ultimate tager det laaaaang tid...
Jeg kan se inde i Joblisten at min Quad Core 2,6 ghz CPU kun ligger på omkring 50% brug. Er det ikke muligt at give den lov til at bruge fx 90% (jeg bruger ikke computeren til andet i mellemtiden, men det må da kunne få det til at gå hurtigere?)

Håber I kan hjælpe mig :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. januar 2009 - 15:58 #1
(jeg bruger Vista Ultimate 64bit)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
28. januar 2009 - 18:20 #2
Det er ikke muligt.Den tager hvad den har brug for...Problemet ligger nok mere i hukommelse,så lidt mere Ram vil måske speede det op..
Avatar billede steffen_albjerg Nybegynder
28. januar 2009 - 19:35 #3
arbejder alle 4 kerner lige meget?
videorendering æder hukommelse, hvor meget har du i?
i jobliste check hukkommmelsebrug/fordeling - er det andet der bruger hukommelse- er der fri ram når pinnacle arbejder
undersøg om pinacle bruger sidefilhukommelse - og om det kan ændres til ram-hvis du har ram nok
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. januar 2009 - 23:05 #4
Der er 4gb i, men arbejder også med en 4gb videofil...

ved du hvor man tjekker hvilken slags ram pinnacle bruger?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
28. januar 2009 - 23:08 #5
og den bruger jævnt på alle kernerne og den siger den bruger 50% hukommelse
Avatar billede corleonedk Nybegynder
29. januar 2009 - 11:30 #6
Du skal undersøge hvor mange ram din maskines bundkort understøtter,og hvilke ram den bruger pt..Og så opgradere hvis du kan.