Avatar billede janny Nybegynder
30. januar 2009 - 18:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

output MP3

Hej

Konvertering ag 192KB WMA filer > MP3 med Soundtaxi. Hvilken MP3 kvalitet skal jeg vælge i settings i Soundtaxi?

JH
Avatar billede milter Ekspert
30. januar 2009 - 19:34 #1
Lyt til forskellige indstillinger og lad dine egne ører afgøre det :-)
Avatar billede justrace Novice
30. januar 2009 - 23:17 #2
Jeg vil mene at de 192 nok er det bedste, men ikke under 64.
Avatar billede TommyB Nybegynder
31. januar 2009 - 15:29 #3
Teknisk set er 320kbps den bedste indstilling, WMA har jo ødelagt lyden een gang, nu dekoder du det til wav (internt i programmet) og koder det igen med mp3 som så igen ødelægger lyden endnu mere.

Nu er spørgsmålet jo så hvor meget det må fylde kontra hvor god lyd, da du desværre ikke kan opnå bedre lyd end den originale 192kbps wma kan du nu kun begræse hvor meget mp3'en skal ødelægge din lyd.

WMA har en lille smule bedre lyd end MP3, så jeg ville vælge 220kbps, dér skulle du næsten ikke kunne høre forskel fra WMA'en. Men det er et vurderings spørgsmål ligesom Milter nævner.
Avatar billede janny Nybegynder
07. marts 2009 - 14:15 #4
læg et svar så lukker jeg.
Avatar billede janny Nybegynder
18. august 2010 - 16:34 #5
lukket.