04. februar 2009 - 23:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til iframe???

Hej

Jeg har længe været vant til at lav hjemmesider, på et lavt niveau.
Jeg har lige fra start kun lært at bruge iframe, hvor jeg lavede en index.htm med designet, og små "rene" undersider, som kunne vises i min iframe.

Men nu søger jeg et alternativ til dette. Eller hvor jeg kan lære at lave det. Det skal ikke være avanceret.

Jeg har siden http://www.the-reds.dk/ som er lavet med iframe.
Og nu har jeg lavet http://www.silickon.dk - hvor jeg har lavet en indes.htm med designet, og en kontakt.php med et kopieret design, bare med indhold på.

Det er lidt denne metode jeg søger, hvor selve desiget bliver "længere" hvis det er en side med meget indhold, og altså ikke kun vises i en lille boks hvor min iframe er.

ådan jeg har gjort det på silickon.dk er jo selvfølgelig ikke smart, da hvis jeg skal lave en ændring på selve designet, kan jeg komme ud for at skulle lave den samme ændring på 20 sider.

Jeg håber på at blive lidt klogere herinde :)
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2009 - 23:20 #1
Der findes forskellige muligheder alt efter hvad du har adgang til - snakker vi ren html har du højst sandsynligt adgang til SSI (http://activedeveloper.dk/articles/category/9/) hvormed du kan lave fx en standard bund og top du kan inkludere på hver side.

Et rigtig godt - og bedre - alternativ hvis du har adgang til ASP.NET er at benytte en MasterPage.
04. februar 2009 - 23:37 #2
Takker...
Jeg bruger one.com - det ser ikke ud til at jeg kan bruge ASP.net ved dem. Øv
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2009 - 23:38 #3
så må du "nøjes" med includes :)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
06. februar 2009 - 12:26 #4
PHP skulle da gerne være en løsning?

index.php :

<?php include("minforside.php"); ?>
eller
<?php include("kontaktside.php"); ?>

Hjælper dig gerne lidt på vej :)
06. februar 2009 - 17:13 #5
Umiddelbart forstår jeg ingenting af dette :S
Men jeg vil prøve i weekenden at se om jeg kan komme til at forstå det.. hehe
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 00:57 #6
lukketid?