Avatar billede leftism Praktikant
05. februar 2009 - 12:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Identificere årsagen til at nettet med mere stopper

Min stationære computer med Vista Home Premium har gennem et par år været klippestabil og responsiv, og vi har haft en godt makkerskab. Nu går den dog ikke længere.

Efter et kvarters tid efter opstart forsvinder adgangen (via kabel til router) til internettet - og det sker hver gang!

Yderligere observationer:

- Nettet forsvinder efter ca. 10-15 minutter
- Jeg kan ikke komme i kontakt med routeren
- Det trådløse net fungerer fortsat, og jeg kan logge ind på routeren via det trådløse ned med min bærbare, og den stationære står stadig som "attached device"
- Browsere (IE, Firefox, Opera mv.) eller f.eks. min Gmail-notifier virker dermed ikke
- Messenger fungerer stadig!
- Min wamp server crasher også (hvis den kører) og jeg kan ej heller starte wamp serveren når crashet er sket
- Jeg har slået Zonealarm og AVG fra
- Jeg har virusscannet og også scannet med Malwarebyte's Anti-Malware uden resultat

Hvordan kan jeg identificere hvad det er som skaber problemet? Jeg håber at det kan give nogle af "eksperterne" et fingerpeg ud fra ovenstående beskrivelse.

Hjælp! .... :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. februar 2009 - 12:45 #1
prøv at skifte netkortet.
Et sådant koster ikke mange basseøre og det er altid rart at have et i backup hvis det ikke skulle være dit nuværende kort der er i stykker. eg ser ofte netværksproblemer der skyldes netkort derer vedat dø
Avatar billede leftism Praktikant
05. februar 2009 - 12:51 #2
Netkortet har jeg også tænkt på, men giver det så mening at de fungerer upåklageligt ved opstart? Et defekt netkort vil vel heller ikke tillade Messenger at være online, og vil vel heller ikke påvirke min wamp server som jo også dør når der sker et-eller-andet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. februar 2009 - 13:24 #3
Netkort der er ved at dø kan opfører sig rigtig mærkeligt, faktisk også som du beskriver og et døende netkort kan også sagtens trække andre ting med sig i faldet. Det handler om at udelukke de lette og billige ting først
Avatar billede leftism Praktikant
05. februar 2009 - 15:58 #4
Når du siger at et døende netkort kan trække andre ting med sig i faldet bliver jeg helt nervøs, for det er et netkort der er integreret i mit bundkort. :-)

Jeg må lige ind og undersøge hvad et netkort koster.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. februar 2009 - 16:09 #5
et indbygget netkort kan sagtens dø uden at du skal skifte bundkort. Du kan bare isætte et andet netkort og et sådant er ikke ret dyrt
Avatar billede leftism Praktikant
07. februar 2009 - 19:18 #6
Jeg har fået løst problemet ved at afstallere netkortet og de forskellige protokoller, og derefter genstarte og geninstallere netkort. Indtil videre kører det.
Avatar billede bjoern_bertelsen Nybegynder
04. maj 2009 - 20:49 #7
Hej Leftism, jeg har samme problem, ca. i hvert fald.

Efter noget tid crasher mit net (random tidspunkt), men mit messenger virker fortsat. Kun reboot bringer netforbindelsen tilbage. Jeg sidder på trådløst netværk, og der har jeg altså stadig forbindelse til netværket. Har også forbindelse til routeren.

Har også oplevet, at torrent clienter får hele mit net (inkl. messenger) til at crashe, også selve det trådløse netværk. Så skal router og PC rebootes.

Fungerer din pc stadig efter du har geninstalleret dine netprotokoller, og kan du ikke lige fortælle nærmere om hvordan man gør? Du må gerne poste i mit forum, så du kan få point hvis det hjælper for mig:

http://www.eksperten.dk/spm/873893

På forhånd tak!!