Avatar billede tosa Nybegynder
05. februar 2009 - 13:20 Der er 1 løsning

Problemer med grafikfejl nogen gange på min forholdsvis nye computer

Hej eksperter,

JEg har for ca. 6 måneder siden købt ny computer, som jeg selv har samlet (hvorfor jeg ikke kan fejlmelde selve computeren evd forhandleren).

Nu har jeg så det problem, at computeren til tider viser grafikfejl. Det viser sig ofte i opstarten (hvorfor jeg ikke tror det er et softwareproblem) som en masse hvide pletter på skærmen i et par sekunder. Når windows kører viser det sig nogen gange som pletvise pletter på skærmen, som forsvinder, hvis jeg "visker dem ud med et åbent vindue på skærmen. Musemarkøren bliver også hakket at se på, når det sker.
Indtil i går var der ingen problemer, når jeg så DVD-film på computeren (jeg bruger den bl.a. som mediecenter), men i går oplevede jeg, at billedet (på mit TV. Jeg kunne ikke se på computermonitoren, da den står på et andet værelse, og jeg nåede ikke at se det der, før det var overstået) lignede noget der mest af alt mindede om load skærmen fra når man loadede fra båndoptager på en gammel Commodore 64.

Er der nogen der kan hjælpe mig på vej til hvad jeg skal se efter?

- jeg går som nævnt ud fra, at det er hardwaremæssigt, at problemet opstår. Jeg har checket nogle forskellige ting, og varmen på både CPU, GPU og bundkort er meget lave (som de jo helst skal være), og grafikkortet sidder godt fast på bundkortet.
Avatar billede tosa Nybegynder
18. august 2010 - 13:52 #1
ingen svar efter over 1 år - og jeg har ikke de samme problemer mere efter jeg satte stock køleren på.