Avatar billede bamseurt Praktikant
06. februar 2009 - 01:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

formatering

Hvorfor kan jeg ikke formatere computeren helt?
Der er altid en helt masse tilbage på harddisken, som jeg kan gå ind og finde, efter at jeg har formateret den. Hvorfor?
Når man formatere computeren så skriver den jo at den eksisterende mappe vil blive slettet, men det bliver den jo ikke. Hvorfor?
Jeg vil gerne vide hvordan man sletter alt på computeren, for alt spam ligger jo stadigvæk derpå og hver gang jeg formatere computeren på ny og det hele så ikke bliver slettet, så
ligger det jo og fylder min harddisk op og gør den helt vildt langsom. Kan man ikke skabe en helt ny mappe som er fuldstændigt tom og så slette den/de andre mapper fuldstændigt og få dem til at forsvinde helt fra computeren?
Avatar billede vejmand Juniormester
06. februar 2009 - 01:49 #1
06. februar 2009 - 06:25 #2
Avatar billede riversen Nybegynder
06. februar 2009 - 06:30 #3
en alm. formatering under fx windows installation overskriver ikke hver enkelt bit på harddisken. Derfor kan 3. parts programmer gå ind og søge efter mønstre på harddisken og genkende, at her er noget der ligner en fil og præsentere det for brugeren til restore.
06. februar 2009 - 06:34 #4
.... Joooo - det er rigtigt nok. Men jeg forventer ikke at brugeren her efter standard formatering/instalation DEREFTER bruger 3. parts programmer for at (måske) grave gamle filer fram *S*
Avatar billede riversen Nybegynder
06. februar 2009 - 09:43 #5
det var henvendt til spørger. Jeg går ud fra han har brugt et 3 parts værktøj og stadig kan finde nogle ting. Jeg går ikke ud fra han har formateret på alm. vis, og stadig kan se filerne i stifinder.
06. februar 2009 - 19:08 #6
<bamseurt>: Skal du vide mere ?
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
06. februar 2009 - 19:17 #7
Vista: Dem, der har tjekket det, siger at formateringen i Vista er ændret, således en fuld formatering nu overskriver hele disken.

Men uanset, hvis man formaterer (korrekt), så vil der under normal brug ikke kunne ses noget.
Avatar billede bamseurt Praktikant
07. februar 2009 - 22:00 #8
tak for jeres svar, men udfra det jeg læser her, så kan jeg nok ikke få det som jeg gerne vil have.
sådan helt enkelt sagt, så ville jeg gerne at man kunne slette alt på computeren, det vil sige alt spam, alt man har downloadet, alle dokumenter, billeder, lydfiler osv osv sådan at man endte med at have en helt "frisk" computer, og hvis man så satte min ved siden af en helt ny computer som ikke var taget i brug endnu, så ville der være ligeså meget at finde på den splinter nye computer, som der ville være at finde på min computers harddisk, nemlig intet!
men det lader til at selvom man måske bruger killdisk eller andet til at slette harddisken, så kan man åbenbart bruge 3 parts programmer (hvad det så lige betyder) til alligevel at finde ting. det er med andre ord, umuligt at slette alt, for evigt. man kan allerhøjst, komme tæt på...
Avatar billede vejmand Juniormester
07. februar 2009 - 22:16 #9
Jeg kender ikke 3 parts programmer som kan genskabe data efter du har brugt Killdisk. Dermed ikke sagt at de ikke findes, men jeg vil tro de er rimelig kostbare.
Så til ganske almindeligt privat brug vil jeg nu stadig anbefale Killdisk.
08. februar 2009 - 12:30 #10
<bamseurt>: ... du tager bare en ganske alm. fuld formatering [06. februar 2009 kl. 06:25:21], det vil fuldt ud opfylde det du ønsker...
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
09. februar 2009 - 16:32 #11
Der findes ingen programmer som kan genskabe data efter killdisk. Ikke engang de specialiserede firmaer kan gøre det.
Avatar billede bamseurt Praktikant
09. februar 2009 - 22:46 #12
ok. tak for hjælpen