Avatar billede suicid3 Nybegynder
06. februar 2009 - 08:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Group Policies for specifikke brugergrupper?

Jeg har en lille netværk sat op hvor der 3 maskiner, eller en installeret med WinXP.SP3 og fuldt opdaterede. Problemet er at jeg vil gerne spærre for nogle muligheder, der i blandt at fjerne "Kør" fra start menuen. Men når jeg retter i GP, så virker det jo for alle brugere, og som admin vil jeg ikke undvære "Kør".

Spørgsmålet er hvordan man for alle de GP indstillinger der er laver i "Bruger-Konfiguration" til kun at virker for nogle bestemte, enten brugere eller grupper.

P.S.: Den nemme løsning med at installere en Win2K3 server osv. er ikke en mulighed. Det skal være på WinXP.
Avatar billede sleeper Nybegynder
06. februar 2009 - 16:12 #1
Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke er sikker, jeg plejer at lave rettelse er GP på vores AD server og ikke direkte på pcen

Men

Der findes i GP Edit "Computerconf..." og "Brugerconf..."
hvor laver du dine rettelser? brugerconf, burde kun dække den aktuelle bruger hvor computerconf er hele pcen
Avatar billede suicid3 Nybegynder
09. februar 2009 - 10:04 #2
Brugerconf, som gæølder for alle brugere på den PC. Har siddet og googlet lidt på det og er kommet frem til at jeg mener det at gøre er at lave noget logonscript der tilpasser registreringsdatabasen for den enkelte bruger.... Men hvis nogen har noget smartere vil jeg gerne høre fra jer...
Avatar billede suicid3 Nybegynder
17. februar 2009 - 12:45 #3
Svaret findes her:

http://support.microsoft.com/kb/293655

Det er godt nok til Win2K men det virker også til WinXP.SP3.