Avatar billede Anders_And Nybegynder
07. februar 2009 - 18:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

linux alternativ til ISA server

Hey,

nogle der kender et liunx alternativ til MS isa server. Helt præcist web publishing af flere web servere på samme ip ?.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. februar 2009 - 18:38 #1
Jeg ville kigge på kombinationen af Netfiler + Squid og jennea (som jeg ikke er helt sikker på er stavet rigtigt). Dette giver en applikations aware firewall, der ikke er helt så microsoft integreret som isa men som giver god sikkerhed
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2009 - 18:47 #2
Forward til flere forskellige web servere kan Apache med mod_proxy klare.

For proxy server kan du kigge på Squid.

For firewall så overvej om standard iptables ikke er nok.
Avatar billede Anders_And Nybegynder
07. februar 2009 - 18:47 #3
det vil så her være muligt at lave en mail.domæne.dk samt domæne.dk til 2 forskellige servere ? som med isa'en.....bruger ikke rigtigt firewall funktionen til noget.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. februar 2009 - 18:53 #4
ISA er en glimrende proxy til microsoft produkter, men der er ikke mange der placerer en ISA forrest som første forsvar. Kombinationen af Netfilter med Squid og jennea og så ISA længere inde giver god mening
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. februar 2009 - 20:16 #5
Hvis mail.domæne.dk er SMTP/IMAP/POP3 trafik, og domæne.dk bare er alm. HTTP trafik, og det er på to forskellige servere kan du via iptables forwarde portene til den ønskede interne IP.
Avatar billede langbein Nybegynder
08. februar 2009 - 23:00 #6
Hvis man bare skal bruke Netfilter pluss Squid pluss noe automatisk konfigurering med forwarding og slike ting, så kan man jo bare sette opp Smoothwall.

Den inneholder jo det hele pluss at den settes opp og konfigureres på få minutter.