Avatar billede Pistoleer Praktikant
07. februar 2009 - 19:45 Der er 2 kommentarer

SMS fra danske telefoner i udlandet

Hej

Måske der sidder et klogt og forhåbentlig hjælpsomt menneske her.

Mit problem er, at jeg ikke kan modtage SMS'er fra udlandet. Jeg har en veninde der pt er i Schweiz og hun sender jævnligt SMS'er hjem. Jeg modtager kun ca 20% af de sms'er hun sender. Resten forsvinder ud i den blå luft på trods af, at hendes bekræfter at jeg har modtaget dem Men alle andre hun skriver til modtager med det samme? Er det opsætningen på telefonen eller er det mit abbonement?

Det skal siges at det er en Nokia E51 med firmabetalt abbonement
Avatar billede ejldk Nybegynder
07. februar 2009 - 19:49 #1
du skal nok snakke med dit teleselskab, så skal du nok hjælpe dig med at få læst problemet.
Avatar billede psychopixi Nybegynder
07. februar 2009 - 20:00 #2
Hvis din kæreste får en rapport for modtagelse er det fordi dit mobil selskab sender giver besked til afsenderen om at du har modtaget beskeden.
Jeg gætter på at det enten er din telefons opsætning eller dit teleselskabs roaming indstiller der står forkert for dit abbonnement. Jeg foreslår i begge tilfælde at du ringer til dit teleselskabs hotline, og hører om de kan rette problemet fra terminalen.