Avatar billede allanrye Nybegynder
08. februar 2009 - 13:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sidst opdateret - en gang om måneden...

Hej Eksperter

Jeg er blevet spurt om jeg ikke kan gøre sådan at der er en linje i bunden der står "Sidst opdateret den…." hvor datoen automatisk skifter den til hver den første i måneden.

Altså ikke så den passer med de faktiske opdateringer, da der ikke er opdateringer ret ofte, vil de alligevel gerne have at siden fremstå som om den ikke er gået i stå.

Jeg har været rundt og kigge på forskellige javascript, men har kun kunne finde nogle der passer med det faktiske uploadstidspunkt.

På forhånd tak for hjælpen..
Avatar billede majbom Novice
08. februar 2009 - 13:56 #1
var d = new Date();
document.write("Sidst opdateret d.1/"+(d.getMonth()+1)+"-"+d.getYear());

?
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2009 - 17:09 #2
<ole>

allanrye >> skal jeg forstå det sådan, at du finder det helt i orden, at Netto bare klistrer en ny 'Holdbar til' dato på deres varer, når den oprindelige udløber?

Hvis man gider beskæftige sig med at skrive websider, må man vel have en vis kærlighed til mediet. Så er det næppe særlig begavet at bidrage til nedbrydningen af branchens troværdighed

/mvh
</bole>
Avatar billede allanrye Nybegynder
09. februar 2009 - 11:29 #3
Hej Splazz

Tak for den meget hurtige respons, fint lille script der virker som det skal.

Hvordan giver jeg dig dine point??

Hej Ole

Jeg kan kun sige jeg egentlig er enig med dig, men historien om en lille hvid løgn fungere også engang i mellem, specielt når det er sådan en "Salon Ulla" side, hvor der helt naturlig ikke sker så meget på.

//Allan
Avatar billede majbom Novice
09. februar 2009 - 11:32 #4
-> Allan - selv tak, jeg lægger et svar her også accepterer du det :)

og jeg kan også godt se problemet i at lyve om dette, men som du selv er inde på, kommer det også an på hvilket site der "snyder".
Avatar billede allanrye Nybegynder
09. februar 2009 - 11:43 #5
Så er der sendt point din vej.
Igen tak for hjælpen.

//Allan
Avatar billede majbom Novice
09. februar 2009 - 11:46 #6
selv tak og tak for point
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2009 - 12:48 #7
Jaja ... det virker også, når en lille dame møger sig foran i køen hos bageren. For mig gør det ingen forskel, om hun er lille, fed eller grim - hun er asocial!  ;o)

Meningen med de såkaldte demokratiske søgemaskiner er, at 'Salon Ulla' skal ligge der, hvor hendes indhold hører hjemme. Ikke der, hvor du forsøger at snyde hende hen. Ellers ville Google hurtig være værdiløs
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2009 - 12:55 #8
i det mindste kan man så sige det forholder sig så heldigt, at en løsning i javascript vil søgemaskinerne være total ignorante over for - så er det "kun" os andre der snydes (:
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2009 - 13:02 #9
That's right  =)
Avatar billede allanrye Nybegynder
09. februar 2009 - 18:21 #10
Hej igen

Ole jeg er skam enig i det du siger, men det har jeg slet ikke noget med SEO at gøre.
Det er jo bare så hendes håndfuld brugere kan se "der sker noget" på siden. Selvom det ikke er tilfældet hver måned.

//Allan