Avatar billede martin_moth Mester
12. februar 2009 - 11:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvem kan lave tilstandsrapport

Hej

Kræver det en form for autorisation at lave tilstandsrapporter? Eller kan en med relevant uddannelse lave den?
kan fx. en tilfældig bygningsingeniør i et tilfældigt firma lave en sådan?

Skal man sælge hus, koster en tilstandsrapport typisk 10.000,- (oplyst af ejendomsmægler) - tænkte om der var billigere alternativer - kender 117 bygningsingeniører der måske kunne hjælpe
Avatar billede fdata Forsker
12. februar 2009 - 12:04 #1
Der er masser af info om emnet på nettet. På siden

http://service.artnmind.dk/tilstandsrapport_tilstandsrapporter.php

står der bl.a.:

Tilstandsrapporten skal være udarbejdet af en uddannet tekniker (f.eks. arkitekt eller ingeniør), som skal være beskikket af Erhvervs- og boligministeren. Tilstandsrapporten skal laves på et skema, der er godkendt af Erhvervs- og boligministeriet, for at være gyldig
Avatar billede martin_moth Mester
13. februar 2009 - 13:38 #2
ok...
Avatar billede martin_moth Mester
13. februar 2009 - 13:38 #3
smid svar
Avatar billede fdata Forsker
13. februar 2009 - 19:12 #4
Mit indlæg var et svar. Men ok, her får du et mere ;o)
Avatar billede martin_moth Mester
15. februar 2009 - 00:53 #5
ja ja ja - vi er nogle der lige skal vænne os til den nye eksperten :o)
Avatar billede fdata Forsker
17. februar 2009 - 21:18 #6
Jeg har det på samme måde ;o)

Faktisk troede jeg, at mit svar måske blev vist som en kommentar. Derfor min kække bemærkning (som jo altså var rettet mod e - og ikke mod dig) ;o))
Avatar billede annacecilie Nybegynder
09. marts 2014 - 18:29 #7
Hej Martin

Nu ved jeg faktisk lidt om tilstandsrapporter. Derfor vil jeg godt bruge lidt tid på at svare på dine spørgsmål - også selvom indlægget er gammelt. Der er sikkert nye mennesker, der kan få gavn af disse svar her.

Kræver det en form for autorisation at lave tilstandsrapporter?
- Ja du skal være en beskikket byggesagkyndig.

Eller kan en med relevant uddannelse lave den?
- Umiddelbart nej. Og det anbefales i den grad også at få en professionel og lovlig person til at lave den. Hvis der senere opstår fejl og mangler i rapporten, så skal du selv hæfte for hele molevitten.

kan fx. en tilfældig bygningsingeniør i et tilfældigt firma lave en sådan?
- Igen: Umiddelbart nej. Du skal have fat i en beskikket byggesagkyndig.
Avatar billede boligadvokat Praktikant
05. juli 2016 - 20:59 #8
Reklamespam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin