Avatar billede pc_dk Novice
12. februar 2009 - 13:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lægge Data på en anden partion end Styresystem

Hej!
Som der var en der sagde: det er altid go Latin at lade STYRESYSTEMET + PROGRAMMER ligge på én partion C: og egne data (Dokumenter, grafik, foto, musik, film, ...) på en anden partion/harddisk D:

Men hvordan får jeg det bedst til at fungere i Windows Vista?
Her er det opdelt så smart, at man kan tage mappen med sit brugernavn: Og herunder er der både Dokumenter, bill. mv. + Outlook filer mm.
Kan jeg flytte alt det over på den anden partion (og så vil man automatisk komme til dokumenter osv. som man plejer) eller skal jeg nøjes med at flytte Dokument mappen?
12. februar 2009 - 13:06 #1
*S*
For Vista's vedkommende skal du gøre trixet manuelt for hver (under)mappe under [Dokumenter]. Altså ikke bare [Dokumenter]hovedmappen som i XP ...
12. februar 2009 - 13:06 #2
*S*
For Vista's vedkommende skal du gøre trixet manuelt for hver (under)mappe under [Dokumenter]. Altså ikke bare [Dokumenter]hovedmappen som i XP ...
Avatar billede pc_dk Novice
12. februar 2009 - 19:05 #3
dvs.
jeg skal først højreklikke på dokument mappen og ændre destinationen for den, og så gøre det samme med hver enkelt mappe under dokumentmappen ?  (jeg spørger lidt præcist, fordi jeg ikke har gjort det her før, og ikke vil have for mange problemer med det.).
Min gamle PC med Win XP er gået helt ned i sidste uge, så jeg har knoklet med den nye, med Win Vista, for at blive almindeligt køreklar.

Men ellers tak for de værdifulde svar lige nu.
12. februar 2009 - 22:20 #4
Jeps - noget i den retning (Har ikke en Vista lige ved hånden...)
Avatar billede pc_dk Novice
11. marts 2011 - 12:05 #5
Tak for svaret!

Det er nemmere end du troede: Man skal blot højreklikke, vælge egenskaber og placering , flyt osv.  for den overordnede mappe een gang. Så virker det for alle undermapper.

mvh.
Johannes
11. marts 2011 - 12:34 #6
Ref #5 - Jeps sådan er trixet for det gamle XP system.
I Vista/WIN er det som #1 ..
Avatar billede pc_dk Novice
11. marts 2011 - 20:21 #7
Jeg skrev svaret blot for at lukke spørgsmålet.

Men nu du svarer, må jeg rette dig. Du modsiger dig selv.
I #1 skrev du: "For Vista's vedkommende skal du gøre trixet manuelt for hver (under)mappe under [Dokumenter]. Altså ikke bare [Dokumenter]hovedmappen som i XP ... "

Det jeg skrev i #5 er jo netop, at i Vista er det nemt.
Nå, men tak for du ville svare ...