Avatar billede detmig Nybegynder
12. februar 2009 - 21:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Media Center Edition 2005

Når jeg starter min media computer op - en fujitsu scaleo e starter windows op som normalt. Men midt i opstarts processen sætter den sig fast. Jeg har prøvet at lade den stå en hel dag, men den sidder uhjælpsomt fast. Jeg kan starte computeren op i fejl tilstand. Her har jeg prøvet at vælge et gammelt gendannelsestidspunkt, men når så computeren starter op igen sidder den igen ubehjælpsom fast på samme opstartstidspunkt. Mit dilemma er at min XP udgave er en af disse der er pakket ud på selve harddisken, så jeg har ikke styresystemet på en dvd/cd! men jeg har key via et klistermærke på computeren. Der ligger ikke nogle vigtige dokumenter eller andet på computeren. Jeg brugte den kun som harddiskoptager m.m.. Så om jeg evt. skal lave en boot der sletter indhold betyder ikke det store.

Er der nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede Jensen DK Novice
13. februar 2009 - 08:08 #1
Gå ind i fejlsikret tilstand, og følg vejledningen.
Du kan lave en chkdsk, klik start, klik denne computer, højre klik på det drev du vil have undersøgt og vælg egenskaber, funktioner, så klikker du undersøg nu, der skal flueben i de to firkanter og klik start og ok du skal så genstarte komputeren og den undersøger så harddisken for fejl og retter dem måske, du skal lade den køre færdig.
Avatar billede detmig Nybegynder
14. februar 2009 - 22:45 #2
Tak for budet. Men efter at have sat to flueben og genstartet som beskrevet sætter den sig fast nøjagtig samme sted under selve genstarten. Desværre.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
14. februar 2009 - 23:55 #3
Kan du starte computeren i Clean Boot?

- start op i fejlsikret tilstand
1. tryk start, kør, skriv derefter "msconfig"
2. vælg fandbladet "start" - tryk på "Deaktiver alle"
3. vælg fanebladet "tjenester" - markér "skjul alle microsoft tjenester" og tryk derefter "deaktiver alle"
4. tryk ok, og tryk ja til at genstarte

computeren vil nu starte op kun med Microsofts egne tjenester

- for at komme tilbage til normal opstart, tryk da start - kør - skriv: msconfig - marker "Normal opstart" tryk ok og genstart

hvis computeren starter op kan du konkludere hvorvidt det er et problem med din Windows installation eller med et andet program der er installeret på computeren - herefter kan du prøve at slå programmerne til under "Tjenester" og "Start" en af gangen for at se hvilket program der evt. skaber fejlen
Avatar billede detmig Nybegynder
24. maj 2009 - 17:32 #4
Alle gode bud. det første kunne have virket men det var ikke en hardware fejl. det lykkedes efter sidste anvisning, men det tog sgu sin tid!
Blev i øvrigt trær af en pentium 4 processor - for lille til rigtig at kunne være en processor til en mediecomputer. Har købt en ny computer med AMD PHENOM X3. Det virker bedre. ...okay grafikkort, ram, harddisk m.m. er også bedre og forøget :-)

Men takket være jer har jeg nu en brugbar nr 2 mediecomputer :-) - Så skal jeg bare finde ud af hvad jeg skal bruge sådan en fætter til. Den har et lækkert design...