Avatar billede pgm Nybegynder
13. februar 2009 - 11:54 Der er 1 løsning

title pagestyle (memoir)

Ifølge memoir manualen s. 68, afsnit 7.2 Title, så vil min kode (se bunden) benytte title pagestylen ved \maketitle. Det ser også korrekt ud, men jeg ønsker at ændre opsætningen til at den udskriver side x af y i højremargin (kun for forsiden!).

Den vil dog forsætte med at udskrive sidetal i midten (som var det plain pagestyle) hvorfor reagere den ikke på mine ændringer?.

\RequirePackage{fix-cm}
\documentclass[a4paper,fleqn,article,12pt,twoside]{memoir}
\newcommand{\draft}{final} %Sæt "final" for at fjerne hjælperedskaber mm.

\title{lille eksempel}

\makeoddfoot{title}{}{}{Side \thepage~af~\thelastpage}

\makeevenfoot{title}{}{}{Side \thepage~af~\thelastpage}

\begin{document}

\maketitle

\clearpage
\newpage

\tableofcontents

\chapter{Essayets omfang}

Det videnskabelige essay må fylde indtil 4000 ord.

\end{document}
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2009 - 12:22 #1
Ja, men det kan skal lægge mærke til er at title IKKE er en pagestyle som sådan, det er et alias, og aliaser kan ikke ændres.

Det du skal gøre i stedet er

\makepagestyle{mytitle}
\makeoddfoot{mytitle}{}{}{Side \thepage~af~\thelastpage}
\makeevenfoot{mytitle}{}{}{Side \thepage~af~\thelastpage}

\aliaspagestyle{title}{mytitle}

så virker det.