Avatar billede Pawel Novice
15. februar 2009 - 12:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt Grafikkort til Motherboard med PCI Express x16

Hej allesammen

Jeg tænker på at købe et nyt grafikkort.

Jeg kører WinXP PRO og har et GA 965P-DS3 Rev1.0 motherboard.

Jeg kan se at der er et PCI Express x16 slot til grafikkort.

Jeg tænker på at bruge op til 1500 kr.

Venlig hilsen
/Story
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
15. februar 2009 - 13:11 #1
Prøv at tage et kig hos Ekspertens søstermedie PC World:

http://www.pcworld.dk/art/10507?page=1

Fra testen:

Mid-range grafikkort (mellem 1.000 og 2.000 kroner)
• MSI N9800GTX PLUS-T2D512-OC
• Gigabyte 9800GT GV-N98TZL-1GH
• XFX GeForce 9800 GT XXX
• Sapphire Toxic HD 4870 Vapor-X
• Palit Radeon HD 4850

"Lad det være sagt med det samme: Det har været en stor udfordring at finde de mest anbefalelsesværdige grafikkort. Sapphire Radeon HD 4830 erobrer titlen som testens bedste køb på de absolutte marginaler, stærkt forfulgt af XFX 's GeForce 9600 GSO og Gigabytes bud på et kraftigt 9800 GT. Når kortet får vores anbefaling, hænger det sammen med, at det er mest attraktivt til prisen. Samtidig er kølerløsningen forbilledlig. Der er samlet set tale om et kort, der vil gøre de mest almindelige gamere svært tilfredse."

...men tag et kig på benchmarks og se hvad du plejer at spille.
Avatar billede Pawel Novice
15. februar 2009 - 16:21 #2
Hej Lars

Tak for dit svar :-)
Jeg kan se at de kort der ligger i midrange alle er til PCI Express 2.0 x16.

Jeg har kun PCI Express x16.

Jeg håber at jeg ikke skal købe et nyt motherboard lige nu.

/Story :-)
Avatar billede Pawel Novice
17. februar 2009 - 09:18 #3
hmmmmmm, vil høre om der er andre der har et bud på mit spørgesmål?
Ellers er det tid at lukke denne tråd.

/Story
Avatar billede fuglen1 Novice
17. februar 2009 - 20:44 #4
Pcixpress 2.0 x16 skulle være bagud kompatibel med pcixpress 1.1

Jeg kan ikke helt finde ud af om det er 1.0a eller 1.1 der sidder på dit bundkort.

Selvom dit Bundkort er med pcixpress 1.0a kan det være at det virker med et grafikkort med pcixpress 2.0
chancen er 50/50

Dog får du ikke noget af den højre hastighed med pcixpress 2.0
Der er noget her om det
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1241374/0

Er selv i samme problematik da jeg ved at mit Bundkort er med pcixpress 1.0a og pcixpress 2.0 grafikkort er dem der er flest af

Regner lidt med at satse med et pcixpress 2.0 kort og se om det virker.
Avatar billede Pawel Novice
21. februar 2009 - 16:27 #5
Hej Fuglen1 :-)

Mange tak for dit svar, det gav mig mere ro med at have bestilt et grafikkort med PCI-e 2.0 :-)

/Story