Avatar billede mickelp Nybegynder
15. februar 2009 - 13:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Vista

Jeg har et problem med mit Windows Vista Home Premium

For et par dage siden begyndte samtlige programmer at fryse hver gang jeg prøvede at åbne noget, og skærmen gik af og til i sort.
Jeg tænkte at jeg udfra Recovery Manager filen på computeren ville formatere og gendanne fabriksindstillingerne via. F8 i opstarten.

Jeg fik 1 times tid senere systemet gendannet fra bunden, og computeren virkede upåklageligt resten af aftenen.

Dagen efter da jeg tændte computeren får jeg en fejlmelding hvori der står følgende:

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click next.
3. Click Repair you computer.

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: \Windows\system32\winload.exe

Status: 0xc000000f

Info: The selected entry could not be loaded because the application is missing or corrupt.

____________________________________________________________________________________________________________

Jeg kunne efterfølgende heller ikke længere benytte mig af recovery manager filen via F8, da dette skærmbilled nu dukker op hvergang jeg tænder computeren.
Jeg tænkte derfor at jeg måtte skaffe mig en Windows Vista recovery, og har derfor fået skaffet mig en udgave af det.

Jeg sætter cd'en i som skrevet på skærmen og starter computeren op.

Det ser ud til at lykkes da den starter med at indlæse windows filerne præcis som førhen ved formatering. Jeg vælger derefter sprog og trykker næste, hvorefter jeg får en melding "Please wait a moment"

Efter et kort øjeblik popper der en boks op hvori der står:

Restore failed - reason 0xa0000000
Click OK to restart the computer.

Og derefter kører det om og om igen.

Nogen der muligvis kan hjælpe? For jeg har ikke lige så meget lyst til at skulle sende den ind til reparation da jeg pga. noget studiearbejde simpelthen ikke kan undvære den så længe som det oftest tager.

På forhånd tak.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. februar 2009 - 14:04 #1
Hvilket mærke er din PC?
Avatar billede mickelp Nybegynder
15. februar 2009 - 14:14 #2
det er en bærbar Fujitsu Siemens Amilo Xi 2528
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
15. februar 2009 - 14:26 #3
Hvis jeg var dig ville jeg nok under alle omstændigheder ihvertfald kontakte Fujitsu Siemens. Jeg kender ikke til deres recovery-medier, og da du ikke direkte har en Windows Vista DVD til at installere fra, kan det godt blive et problem

Ellers kan du bestille et Windows Vista OEM medie fra microsoft her: https://om.one.microsoft.com/opa/Validation.aspx?StoreID=30b288c0-52a6-4aa4-a2bc-2b60dda37db1&LocaleCode=en-us
- der er dog nok en del leveringstid på denne også
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2009 - 17:40 #4
Hvis du oplever problemer er det altid en god ide at køre en gang "chkdsk /r /f" guide på www.helgec.dk/chkdsk.html