Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
15. februar 2009 - 20:38 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til IPTV

Hej

Jeg har fået IPTV og har fået 2 bokse, så jeg kan se tv i to rum. Den ene boks er sat direkte i min bredbåndsmodem (eller hvad sådan en hedder) og den virker perfekt.

Den anden boks står på første etage. Jeg har derfor trukket kabler op og dette kabel går i min trådløse router, hvor signalet bliver delt ud til min computer og hvor der går et kabel ind i nummer 2 TV-boks. Men denne boks kan jeg ikke få til at virke. Jeg har prøvet køre signalet direkte fra mit udtag i væggen på første sal og ind i min tv-boks og det fungere fint. Jeg har prøvet at tjekke den IP der kommer ud fra henholdsvis min trådløse router og så signalet direkte fra væggen.

Fra væggen kommer IPen: 10.36.206.112
Fra væggen igennem min trådløse router: 192.168.2.226

Jeg har prøvet at lave min IP-pool om til 10.36.206.1 og så til 199. Men dette virker heller ikke, plus at jeg ikke kan komme på nettet igennem min trådløse router.

Hvad kan jeg gøre, nogle der har en ide?

Mvh. Jacob
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. februar 2009 - 21:03 #1
Din opsætning skal se sådan ud:

Bredbåndsmodem -> Router -> IPTV bokse, PC m.v.

Mht. opsætningen af dine IPTV-bokse, så skal du måske forwarde nogle porte. Se i vejledningen.
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
15. februar 2009 - 21:23 #2
Sådan ser min opsætning ud. Der står intet i min vildledning om det med at forwarde eller overhovedet noget om IP-adresser.. Men skulle man ikke tro at hvis man forwarder IPen som bliver sendt fra bredbåndsmodemet igennem min router og så til TV-boksen at det så skulle virke?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. februar 2009 - 21:27 #3
Har du et link til noget mere info om dine IPTV-bokse?
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
15. februar 2009 - 21:32 #4
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. februar 2009 - 21:37 #5
Spørg din udbyder, hvilke porte, der skal forwardes.

Evt. må du sætte en switch til dine bokse foran din router.
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
15. februar 2009 - 22:05 #6
Har prøvet at sætte en switch foran min router. Virkede heller ikke..

Hvordan forwardes porte? Jeg ved hvordan jeg ændre IP-poolen, men det er da ikke det samme vel?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. februar 2009 - 06:28 #7
Nej.

Du må få nogle flere info fra din udbyder.
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
17. februar 2009 - 14:56 #8
Har fået at vide at jeg skal have to seperate kabler fra mit bredbåndsmodem og så trukket hele vejen op. Et til TV-boksen og et til min router.. Lyder som noget der kunne være fikset med at forwarde eller lign.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. februar 2009 - 15:05 #9
Et bredbåndsmodem har så vidt jeg ved kun 1 rj45 stik, så hvordan vil du gøre det?

Eller er du sikker på, at det du kalder et bredbåndsmodem ikke også er en router/switch?
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
18. februar 2009 - 21:45 #10
Det bredbåndsmodem jeg har fået af sydenergi har masser af porte. Både til lan og til phone.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. februar 2009 - 07:17 #11
Så er det ikke kun et modem :)

Derfor skal du så trække 1 kabel til hver af dine bokse og pc
Avatar billede swordfish0711 Nybegynder
21. februar 2009 - 13:13 #12
thesheriff svar og du får de points.. tak for hjælpen..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. februar 2009 - 09:33 #13
Velbekomme :)
Avatar billede natas-dk Nybegynder
24. februar 2009 - 21:00 #14
du ka ikke sætte dine tv-bokse bag en router..
da de er fastlåst til et andet netværk , med deres MAC-adresse...
Derfor får den en "speciel" ip adresse...

Men du burde godt kunne sætte dem til en switch (så længe det er før din router)

så evt. sæt en switch på første etage..  og sæt tv-boksen i en port og din router i en anden port..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. februar 2009 - 21:18 #15
#14

Prøv nu at læse tråden, inden du skriver...
Avatar billede natas-dk Nybegynder
24. februar 2009 - 21:31 #16
#15

har jeg gjort.. prøvede bare at forklare hvorfor det ikke virkede...

har selv iptv via el-selskab.., og det virker fint at fordele med switch (uden router foran)

så hvis det er hans svar #6 så står der ikke hvor han prøvede at tilslutte sin box... i forhold til routeren

eller hvilket svar er det du mener jeg ikek har fået med... :)
Avatar billede natas-dk Nybegynder
24. februar 2009 - 21:45 #17
p.s
det "bredbåndsmodem/router der sættes op..

er faktisk bare en switch med fiber indgang..  og mulighed for IGMP snooping/multicast prioritering...

så iptv pakkerne ikke sendes til de andre porte end dem der er iptv-bokse på ... for ikke at spamme porte med multicast trafik, som ikke har bedt om det..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
25. februar 2009 - 06:43 #18
Jeg syntes blot det var lidt dobbeltkonfekt ift. selve tråden, men da dette også er en vidensdatabase, så er uddybninger jo altid gode at have med :)