Avatar billede funguy Nybegynder
16. februar 2009 - 15:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan trækker jeg data ud til et website

Hej eksperter,

Jeg har forsøgt at lave et afstemningssystem for mit fodboldhold, hvor man skal stemme på månedens bedste spiller i klubben.
Man skal angive hvem man stemmer på samt skrive en kommentar til, hvorfor man stemmer på denne person.

Jeg har lavet 2 tabeller:

Spiller - Som indeholder en liste over spillere der kan vælges
Stem - Hvor kommentarerne gemmes

Billed af tabellerne kan ses her:
http://www.martinpersson.dk/spiller.jpg
http://www.martinpersson.dk/stem.jpg

Problemet består i, at jeg gerne vil have lavet en resultat-side på vores hjemmeside, hvor man kan gå ind og se, hvilken spiller der har fået flest stemmer og samtidig se, hvilke kommentarer der er tilknyttet denne spiller.

Er der nogen der kan hjælpe med dette, da jeg ikke er super stærk i tabeller ud udtræk af databaser? :o

PFT
Avatar billede majbom Novice
16. februar 2009 - 15:40 #1
hvordan kan du, i stemmetabellen, se hvilken spiller der har fået stemmen/kommentaren?
Avatar billede kdasummer Nybegynder
16. februar 2009 - 15:42 #2
I første omgang ville jeg koble stemmerne sammen med spillerne, så det er til at se hvem folk rent faktisk har stemt på. ellers bliver det rent ud sagt umuligt.

derefter er det vel bare en simpel sql-sætning.. Prøv dette:

(kopieret fra http://www.tizag.com/mysqlTutorial/mysqlcount.php)
<?php
// Make a MySQL Connection

$query = "SELECT type, COUNT(name) FROM products";

$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());

// Print out result
while($row = mysql_fetch_array($result)){
    echo "There are ". $row['COUNT(name)'] ." ". $row['type'] ." items.";
    echo "<br />";
}
?>
Avatar billede kdasummer Nybegynder
16. februar 2009 - 15:44 #3
glemte lige at tilføje der nok skal være et where-statement i sql-sætningen. prøv f.eks. "select count(kommentar) where spillerid = <spillerid>"
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 11:13 #4
lukketid?
Avatar billede funguy Nybegynder
22. september 2011 - 22:14 #5
Gammel sag som aldrig er blevet lukket.

kdasummer> Jeg blev aldrig færdig med det, men smid svar, så får du point for info. :)
Avatar billede funguy Nybegynder
24. marts 2012 - 23:07 #6
Da der ikke er kommet nogle svar lukker jeg sagen selv.