Avatar billede janny Nybegynder
17. februar 2009 - 16:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Sne" på ekstraskærm

Hej

Når jeg tilslutter min ekstra-skærm (22" LCD) til VGA stikket på min bærbare, har jeg perfekt billed på begge skærme. Når jeg tilslutter til VGA på min docking station, bliver billedet på ekstra-skærmen væsentligt forringet.

Det bliver uskarpt og det er som om der er lidt "sne" på skærmen. Da jeg primært anvender den ekstra skærm til billedbehandling i PhotoShop, er det pænt iriterende.

Nogen der har et bud på årsag / løsning?

JH
Avatar billede hearnz Nybegynder
17. februar 2009 - 21:45 #1
Det kunne godt lyde som om din dockingstation ikke kører samme hertz som din bærbare. Kender ikke til dockingstations rigtigt?! er der software til sådan en fætter eller nogle andre måder at ændre på dens indstillinger.
Avatar billede hearnz Nybegynder
17. februar 2009 - 21:47 #2
Men der er flere muligheder. Det kan også være selve porten i din dockingstation der har dårlig stelforbindelse eller har en løs midterleder. Bliver billedet pænere når du vrider lidt i stikket?
Avatar billede janny Nybegynder
17. februar 2009 - 21:58 #3
Hej

Det ændrer sig lidt hvis jeg vrider lidt i det stik der går ind i bærbar fra docking-station. men et godt resultat kan jeg ikke "vride frem"

Der er ingen software til docking-stationen.

JH
Avatar billede hearnz Nybegynder
17. februar 2009 - 22:08 #4
Ok det værste er jo hvis det er porten i din bærbare den er gal med. Har du eventuelt et andet kabel du kan prøve med, bare for at udelukke kablet
Avatar billede janny Nybegynder
07. marts 2009 - 14:13 #5
læg et svar, så lukker jeg, har købt en ny dock og nu kører det problemfrit.

JH
Avatar billede janny Nybegynder
18. august 2010 - 16:45 #6
lukket