Avatar billede pindski Nybegynder
17. februar 2009 - 19:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Risk brætspil turnering

Hej Alle.

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg skal lave en turnering i brætspillet risk.

Der kører 2 puljer samtidig - DVS 2 riskspil på samme tid.
På hvert "bræt" er der 4 hold.

Hvordan kan man konstruere en turnering således der kommer en 1. til 8. plads ud af det?
Jeg har ingen ide! Da der normalt kun kan findes een vinder pr. spil. Nogen ideer.

-Thomas
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. februar 2009 - 23:07 #1
Det kan næppe laves på en retfærdig måde, netop fordi de enkelte holds missioner jo er forskellige, og der derfor ikke kan defineres et målepunkt.

Hvis man lavede om på RISK, kunne man tildele alle dem samme mission, f.eks. at indtage 3 verdensdele eller lignende, men så går der jo også en masse af spillet (tror faktisk det bliver noget nær umuligt at vinde).

Men man kan jo ikke måle ens på de forskellige missioner. Man kunne tænkes at måle på antallet af indtagede lande, eller antallet af arméer på sluttidspunktet - men så sidder der en med missionen at udslette en anden, og han har med garanti prioriteret helt anderledes, og ville ikke kunne måles på samme måde.

Så jeg tvivler på det kan gøres retfærdigt... - men du skal i hvert fald tænke over, hvad der kan måles på.
Avatar billede pindski Nybegynder
25. december 2011 - 17:54 #2
Hvis du vil have point kan du svare :) ellers lukker jeg bare spørgsmålet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. december 2011 - 11:41 #3
Luk du bare...