Avatar billede xhtml Nybegynder
17. februar 2009 - 21:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Onlick fejl

Hej. Jeg har et script som skal ændre en tekst til et tekstfelt, når man trykker på teksten.
I det jeg har lavet kan man ikke trykke på tekstfeltet, ved godt hvorfor, men ved ikke hvordan man skal lave det, så det virker. For den reseter hver gang man trykker på det, så det er svært at skrive i den.
Min kode:

<script type="text/javascript">
function change() {
    var html = "<textarea>Test</textarea><br>"
    html = html + "<input type=\"submit\" value=\"Redigér\">"

    document.getElementById("test").innerHTML = html;
}
</script>

<table>
<tr>
<td id="text" onclick="change();">Test</td>
</tr>
</table>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. februar 2009 - 21:38 #1
Mon det er fordi du har skrevet id="text" med "x" og getElementById("test") med "s"..? :-)

En mulig løsning:

<script type="text/javascript">

var HopUdAfFunktionen = false; // denne bestemmer om man skal fortsætte eller ej

function change() {
    if (HopUdAfFunktionen == true) return;

    HopUdAfFunktionen = true;

    var html = "<textarea>Test
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. februar 2009 - 21:42 #2
Jeg har vist lige fundet en fejl på eksperten.dk..

Min HTML/JavaScript blev faktisk afviklet i stedet for bare vist..

Man kan faktisk afslutte TEXTAREA-tag'et! Resten af indlægget bliver afviklet som almindelig kode.. Nu skal jeg bare finde ud af hvor man rapporterer fejl..
Avatar billede xhtml Nybegynder
17. februar 2009 - 21:44 #3
Lagde selv mærke til det da jeg så preview af min kode.
Avatar billede xhtml Nybegynder
17. februar 2009 - 21:46 #4
Men, den kode du skrev den fik det hele til at virke. Skriv et svar :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. februar 2009 - 22:43 #5
Svar :)
Avatar billede xhtml Nybegynder
17. februar 2009 - 21:57 #6
btw. så var det "HopUdAfFunktionen" der var svaret på mit spørgsmål. :)